• 24 maart 2020 om 14:28

    CORONAVIRUS en DTA

    Inzake adviezen en regelgeving over de Coronaproblematiek houden wij ons aan het RIVM en de Rijksoverheid.
    Gisteren zijn er aangescherpte maatregelen afgekondigd.
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nieuws/2020/03/23/aangescherpte-maatregelen-om-het-coronavirus-onder-controle-te-krijgen

    Houd altijd afstand van anderen (minimaal 1,5 meter) en vermijd sociale activiteiten en groepen mensen (maximaal drie mensen).
    Alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 juni (in plaats van 6 april), ook met minder dan 100 mensen.

    Kortom wij moeten al onze DTA activiteiten tot 1 juni cancellen of verplaatsen naar een later tijdstip.
    Voor zover ik nu weet gelden voor Duitsland vergelijkbare maatregelen.

    Ook voor evenementen na 1 juni blijven we de ontwikkelingen op de voet volgen.
    Namens het bestuur,
    Frans

  • 30 maart 2020 om 07:21

    Ik zit voorlopig nog wel even in Thailand Frans….dus ik kannie mee..

  • 30 maart 2020 om 07:24

    Misschien kunnen jullie me een DTA shirtje opsturen.

     

  • 10 mei 2020 om 22:39

    @Frank,

    Afgelopen week van jouw leuk verhaal gelezen, die is nu plotseling verdwenen. zelf verwijderd?

    Omdat nieuwe herinneringen maken nu nogal lastig is. Dan maar plaatjes van weleer opgehangen in de woonkamer.

     

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 12 mei 2020 om 11:15

    Alles goed met/gezond bij jullie?

    Ik kom verdacht weinig clubleden/Tenere’s tegen…Toch niet allemaal verkocht!?
    Wordt er nog wel gereden door jullie, of gaat iedereen alleen op pad/blijven jullie thuis of in de auto?

    Als motorrijder zijn we denk ik redelijk veilig voor onszelf én anderen.

    Ik rij hier met 2 – 3 personen en gaat prima. Op veel plaatsen staan de ‘picknick’- tafels nog gewoon buiten en kun je -met voldoende afstand- je broodje eten en ff bijkletsen.

    Ik ben bezig met een route naar IJmuiden (kop vd haven), daar werk ik dan een portie kibbeling naar binnen en rij weer een route binnendoor terug..
    Ik ga m volgende week voorrijden, wie gaat er mee?

    Toch beetje gek voorval..we mochten laatst als motorrijder de McDrive niet in voor een ‘ijsco’, maar bij de KFC ( 50mtr verderop) geen probleem..

    Mocht je toch thuis (willen/moeten) blijven, bekijk het filmpje dan eens en misschien brengt het je op een idee. Ik heb het thuis geprobeerd, maar werd een ravage.. 

    Mocht je ook leuke filmpjes hebben, zet ze hierop!
    Wellicht leuk voor degenen die ‘verplicht’ thuis moeten blijven.

    Groetjes.

    Bijdeweg;
    Niet de bedoeling om hier discussies te voeren over wel/niet de weg op gaan of de gevaren van de ‘professionele’ thuisklusser…

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
  • 12 mei 2020 om 11:37

    @Jonathan

    Bedankt, Frans had me er ook op geattendeerd.
    Het staat er weer!

    Ik had eerst een nieuw draadje aangemaakt, later dacht ik aan Frans’ coronabericht en heb het daar naartoe verhuisd.
    Toen eerste draadje verwijderd, mogelijk alles verwijderd…

    Leuke plaatjes aan de muur!
    Lekker biertje op de grond!

     

     

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
  • 12 mei 2020 om 14:47

    @Frank,

    Welke dag wil jij naar IJmuiden?

    Ik wil wel ergens bij Utrecht aanhaken.

  • 12 mei 2020 om 15:44

    Super tof filmpje!

    Had graag mee gewild Frank, maar mijn motor is nog niet klaar. Loopt wel als een zonnetje, na o.a. de revisie van de carburateur, maar er heeft maandenlang benzine gelekt naar mijn motorblok, waardoor mijn koppeling nu verkleeft is.

    Dus eerst maar even voorzichtig hier op een landweggetje proefrijden, in de hoop dat ie loskomt.

  • 12 mei 2020 om 16:33

    Dan moet je juist heel wild proefrijden.

    En met de koppeling ingeknepen gas geven.

  • 14 mei 2020 om 11:08

    @Raymond:
    Heb nog geen dag vastgezet, kan doordeweeks of weekend.
    De keus zal op een mooie dag vallen..
    Ik laat het even afhangen van wie er mee gaat/gaan en dan plannen we wel een dag. Ik denk ergens komende week, geef je voorkeur maar.

    Haha, hoor net opt nieuws, dat iemand in Heerden een gevonden anti-tank mijn (is er ook een pro-tank mijn?) – achter op zijn scooter- naar het politiebureau heeft gebracht!! Die had een mooie salto kunnen maken…

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
  • 14 mei 2020 om 11:32

    @Barbera:
    Ja leuk he, voél gewoon dat jij dit thuis ook gaat proberen….

    Ah das lastig rijden, zonder goed werkende koppeling.
    Mocht je zonder koppeling meegaan, zou ik een handdoek meenemen ;).

    Kun je de k.platen makkelijk demonteren en met remmenreiniger schoonmaken of…
    Ook ff de olie/benzine mix) etc.vervangen.

    Kijk maar of het lukt, ben van plan meer ritjes te gaan rijden.
    Zie ook berichtje hierboven aan Raymond.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
  • 15 mei 2020 om 19:23

    Op aanraden van Fred ga ik morgen heel wild proefrijden. Ha ha! Gebeurt er ook eens wat hier in het dorp.

    Uiteraard is alle benzine inmiddels uit het blok en heeft hij weer verse olie gekregen. Even kijken of de koppeling loskomt, zodra de olie goed op temperatuur is.

    Ik laat het wel weten, als het brommertje het weer doet. Dan sluit ik me graag aan bij de rit.

  • 16 mei 2020 om 19:09

    Wild proefrijden – check!

    Koppeling los – check!

    Carburateur afgesteld – check!

    We kunnen!

    Morgen even een wat uitgebreidere rit maken, nu alleen maar rondje dorp gedaan, maar heb er vertrouwen in dat het goed is nu.


    @Frank
    ,

    Ik werk normaliter maandag t/m donderdag. Overige dagen zou ik kunnen rijden, waarbij de zondag mijn voorkeur heeft.

  • 20 mei 2020 om 18:04

     

    @Frank, Welke dag wil jij naar IJmuiden? Ik wil wel ergens bij Utrecht aanhaken.

    Ik kan eigenlijk maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag én de maandag daarop wel..

    (Ik) kijk ook even op draadje: Wie gaat er mee-heeheeee.

  • 25 mei 2020 om 11:37

    (proef)Ritje IJmuiden:
    De route naar de IJm is helemaal volgeboekt!

    Binnenkort ga ik weer een andere route uitzetten en kunnen er weer een paar menschen mee.
    Allen bedankt voor de belangstelling.