• 12 oktober 2018 om 22:17

    Hallo   sinds kort heeft m’n xtz een geluidje wat ik niet kan plaatsen. Bij stevig optrekken is het net of er ergens een tandje verspringt in het blok, de koppeling heb ik los gehaald en ziet er goed uit.  En als ik hm start s ochtends klapperd of bokt er even iets in het blok….     wie weet raad???

  • 14 oktober 2018 om 09:44

    Dat kan ook iets electronics zijn.

    Bougie of de aarde draad bij de accu die gebroken is.

    Die ik had, deed wel kloppen als hij een poosje stil had gestaan , dan liep hij op één pit en als de tweede er bij kwam was het over.

  • 14 oktober 2018 om 10:34

    Ik ben gisteren een slecht achter wiel lager tegen gekomen      die ga ik vervangen en denk dat het dan wil over is

  • 14 oktober 2018 om 13:05

    Ik heb sinds deze zomer ook een xtz750, wel met 102 duizend kilometer op de teller, maar hij loopt nog als een zonnetje, wel heb ik recent de buizen en naalden in de carburateur vervangen, zijn slijtage delen, maar moet nog shokeplunjers vervangen, winter project, remmerij voor helemaal los gehaald en gangbaar gemaakt, achter gebeurt binnenkort. Toen ik de motor weer in elkaar had gezet na carburateur revisie, wou hij niet lopen, hij heeft nog even gepruttelt en was toen dood, het bleek dat beide bougies dicht geslagen waren ,na vervangen bougies, starten en lopen. Ik ben wel bang dat wij met de huidige benzine met 5 % ethanol toevoeging een probleem krijgen, en moeten overstappen op duurdere benzine, omdat de motoren van voor 2000, hier niet mee om kunnen gaan.

  • 20 oktober 2018 om 20:22

    Een tijdje geleden had ik af en toe een rammeltje in mijn blok en was er een berucht(tangentiaal) veertje gebroken.

    Heb je het hele koppelingshuis verwijderd(grote centrale moer los als de koppelingsplaten eruit zijn) om die veren te inspecteren?

    Ik bedoel dus niet de veren die de koppelingsplaten tegen elkaar aan drukken.

     

     

  • 6 november 2018 om 19:12

    Bij mij is het rammeltje verholpen door een setje nieuwe achterwiel lagers,   en ik ga ook de carb reviseren en goed afstellen.   Verder vindt ik een USD vork erg mooi erin,  ik weet alleen niet of hij er beter van gaat rijden  en met name offroad,  misschien is een setje van hyperpro net zo goed      heeft iemand daar ervaring mee??

  • 6 november 2018 om 20:07

    Op mijn super had ik naar lang twijfelen hyperpro gemonteerd. Mijn advies is niet meer over nadenken maar gelijk doen voor en achter gisteren nog. En voor een beugeltje maken maken bij het spatbord zodat de veerpoten niet meer zwabberen.

  • 16 november 2018 om 13:23

    In mijn Super destijds een WP 4054 (was toen nog de standaard, die dikke jongens bestonden nog niet) erin gemeubeld en achter een volledig instelbare Technoflex. En een 4TX-blok met overmaat gesmede JT-zuigers. En 3LD cilinderkop. 870 cc, 102 gemeten peekaas op de testbank.
    Met die setup een jaar of 10 gereden van lange afstanden over de weg tot rallye in Spanje en allerlei offroadritten overal, onvergetelijk! Na de veringsupgrade een compleet andere motor, veel strakker en directer gevoel ondanks dat elastieken frame, en door die personal touch de leukste motor die ik ooit heb gehad, iets wat ik nu mijn mijn 660 Tenere ook weer heb.

    Het beest bestaat trouwens nog steeds, staat inmiddels al jaren stil in een loods. Zonde… Misschien zou ik hem eens terug moeten kopen.

  • 16 november 2018 om 17:46

    Het blok loopt nog goed   ik ga echter wel de carb  reviseren    en een voorvork van een wr450 erin zetten, die heb ik nog staan compleet met wiel.  Daardoor zal de motor wel hoger worden en dat zal  achter ook moeten gebeuren met een andere schokbrekers.   Iemand a advies voor een achter schokbrekers??