• 29 november 2005 om 15:17

    Ik loop steeds weer tegen het feit aan dat de banden die ik wil voor m’n 34L niet in 18″ verkrijgbaar zijn
    Heeft iemand wel eens een 17″ achterwiel gemonteerd in een 34L? Kan dit zomaar, en zo ja, van welke fiets heb je het wiel gepakt??

    Cheers!

    Tuur

  • 30 november 2005 om 07:54

    Hoi Tuur, in een XTZ660 zit een 17″ wiel, ziet er verder vrijwel hetzelfde uit als bv het 18″ achterwiel met schijf uit een bv 2KF. Enige verschil met de 34L is de schijfrem.

    Je zou de velg van een XTZ660 kunnen laten omspaken met je oude naaf. Ik denk alleen dat het een minder fraai gezicht is, en je zal wat aan je tandwielverhouding moeten doen.

  • 30 november 2005 om 20:53

    Wat voor gekke banden wil jij dan dat ze er niet zijn in 18″??
    De beste banden blijven toch T63’s en die zIjn gewoon te koop.

  • 1 december 2005 om 12:00

    Ik durf het bijna niet te zeggen omdat het waarschijnlijk als godlastering wordt ervaren binnen de DTA, maar ik ben niet zo’n fan van de T63. Ik vind dat de band erg snel slijt ( ik deed er 6500 km mee) en ik ben niet echt onder de indruk van de grip op nat wegdek.
    Sorry, maar ik wil dus (voorlopig) geen T63 meer.
    Ik wil nu de MEFO gaan proberen maar na wat internet zoekwerk heb ik toch een adres gevonden die ze levert in 18″.
    Ik was dus ietwat voorbarig door mijn voorgaande bericht te plaatsen…
    Toch dank voor de reacties, ik twijfel nog steeds om in mijn 34elletje een 17″ wiel te zetten. Ben er nog niet helemaal over uit… :?

    Cheers,

    Tuur

  • 1 december 2005 om 14:48

    Wat zijn MEFO’s voor een banden? heb je er ook een plaatje van ?

  • 1 december 2005 om 17:56

    Welke banden hebben ber=tere grip op nat wegdek dan?

  • 2 december 2005 om 15:00

    die mefo’s zijn nep t63 maar dan van een veel slechtere compound stonemaster heten ze dan als ik het goed heb.En die meer wegbanden had ik naar spanje eronder liggen waren op naar 3000 km ik vindt het persoonlijk troep. Wel lekker goedkoop trouwens