• 22 april 2016 om 15:09

    Sinds vorige week nieuw in mijn bezit, een TT600RE
    Helemaal uit het zuiden des lands opgehaald en 160 km terug gereden Wat een machine! Deze week nieuwe olie, nieuwe gaskabel, kleppen stellen, carb schoonmaken en rijden maar

    nu 3 keer gereden ook al een klein beetje zand maar dat is een verschil met de Tenere zeg …. jeminee… dit is vol gas door alles

    [attachment=1447]ikoptt600.jpg[/attachment]

  • 22 april 2016 om 16:40

    Mooi ding, maar vanwege het knopje mag je niet met een xt500 evenement meedoen, heb ik gehoord. Je bent wel aardig snel infected met het offroadvirus, prachtig

  • 22 april 2016 om 16:57

    Goed zo.
    Heeft de machine de org vering enzo of is er reeds aangepast?

    Maar veel pret is het belangrijkste

  • 22 april 2016 om 18:17

    Goed zo.
    Heeft de machine de org vering enzo of is er reeds aangepast?

    TTR voorkvorkpoten, schokbreker en standaard: dat wordt de eerste upgrade :whistle:

    Leuke motor, ga je nog lang plezier van hebben.

    groet, Norbert

  • 23 april 2016 om 02:06

    Hij is helemaal origineel nog. Inderdaad ik zit er aan te denken om Hyper-pro vering aan te schaffen, of is dat niet echt een goed idee !?

    De vorkpoten staan nu sowieso laag omdat de vrouw van wie die was hem verlaagd heeft aan de voorkant. Dit gaat deze week verholpen worden. Dan word de voorkant al 2,5 cm hoger.

    Zijn er ook zoals bij de Tenere links voor te koop die hem verhogen/verlagen ?

  • 23 april 2016 om 04:48

    volgens mij is de TT600RE best wel zeldzaam, ben er zelf een tijd naar op zoek geweest, zonder succes.

  • 23 april 2016 om 05:39

    Hij is helemaal origineel nog. Inderdaad ik zit er aan te denken om Hyper-pro vering aan te schaffen, of is dat niet echt een goed idee !?

    De vorkpoten staan nu sowieso laag omdat de vrouw van wie die was hem verlaagd heeft aan de voorkant. Dit gaat deze week verholpen worden. Dan word de voorkant al 2,5 cm hoger.

    Zijn er ook zoals bij de Tenere links voor te koop die hem verhogen/verlagen ?

    Nein nein nein! Niet investeren in hyperpro of dogbones. Koop de vering van zijn stoere broer de ttr, dat lost al deze issues op. En staat algemeen bekend als een van de best vering. Vraag leo van offroadcentrum vaassen maar.

  • 24 april 2016 om 19:26

    Hij is helemaal origineel nog. Inderdaad ik zit er aan te denken om Hyper-pro vering aan te schaffen, of is dat niet echt een goed idee !?

    De vorkpoten staan nu sowieso laag omdat de vrouw van wie die was hem verlaagd heeft aan de voorkant. Dit gaat deze week verholpen worden. Dan word de voorkant al 2,5 cm hoger.

    Zijn er ook zoals bij de Tenere links voor te koop die hem verhogen/verlagen ?

    Hyperpro zou ik afraden voor offroad

  • 25 april 2016 om 16:18

    Is hyperpro zo erg dan ?

    en andere voorvork van yamaha dan ? een enduro vork misschien bijvoorbeeld een WR 450 voorvork ?

  • 25 april 2016 om 18:33

    Eerst maar eens lekker rijden, zo slecht kan de vering niet zijn.
    Pas als je klachten heb, beginnen met upgrade.

  • 26 april 2016 om 11:15

    Eerst maar eens lekker rijden, zo slecht kan de vering niet zijn.
    Pas als je klachten heb, beginnen met upgrade.

    Waar als ‘n Koe! Dit weekend in Landgraaf werd mij weer duidelijk dat een standaard TT600 ’83 alles kan wat ik durf ( en meer…)

    Gewoon gaan rijden en genieten van je nieuwe aanwinst dus. Aanpassen blijkt dan steeds minder urgent….weet ik toevallig.
    ( neemt niet weg dat het upgraden van je fiets erg leuk is, maar dat terzijde…)

  • 26 april 2016 om 12:34

    Ja jullie hebben helemaal gelijk Ik ga eerst een beurtje doen en dan lekker rijden. Maar de 1e 500 km staan er al op ! En inderdaad ik kan de vering aan de voorkant ook nog strakker zetten met de stel bouten. ik denk dat dat ook al scheelt.

    Alhoewel ik dat nog nooit gedaan heb moet dat klikken of is het gewoon een kwestie van draaien?

    Ik hou jullie op de hoogte, ik kan niet wachten om de polderrit te rijden met de TT600!

  • 10 mei 2016 om 14:02

    Ik heb nu een paar keer gereden… ik heb 1 vraag… Hoe kan ik de motor staand comfortabeler maken ? Als ik nu ga staan dan is het stuur te laag voor mijn gevoel .. Kortom ik sta gebukt en dat is voor mijn reuma niet echt fijn. Als ik risers er op zet is het dan over of moet ik de stepjes veranderen.. als dat mogelijk is.

  • 10 mei 2016 om 14:11

    Ik heb nu een paar keer gereden… ik heb 1 vraag… Hoe kan ik de motor staand comfortabeler maken ? Als ik nu ga staan dan is het stuur te laag voor mijn gevoel .. Kortom ik sta gebukt en dat is voor mijn reuma niet echt fijn. Als ik risers er op zet is het dan over of moet ik de stepjes veranderen.. als dat mogelijk is.

    ja. risers helpen, stuur wat steiler zetten helpt ook. En zowaar heb ik schetsplaten (heten die zo?) om de steps te verlagen. Nooit opgebouwd omdat het rempedaal weer bijgebogen moest worden. Zal ze zondag meenemen.

    groet, Norbert

  • 10 mei 2016 om 16:39

    OH dat zou wel vet zijn ! En je hoeft niks te verbouwen anders dan de rem?