• 25 november 2023 om 12:24

    Sinds begin april heb ik een Tenere 700 in mijn bezit en ben ik ook helemaal verkocht van het offroad rijden. Echter is het grote nadeel dat de offroad nopjes hard slijten over het asfalt, waardoor af een toe een weg ritje er niet echt van kwam.

    Nu was ik opzoek naar een tweede set wielen om tussen een straat en offroad wielen set te kunnen wisselen. Helaas vond ik veel opties te duur of kwalitatief niet goed, dus bleef de zoektocht aan.

    Op enig moment vond ik een supermoto conversie met MT07 wielen op het internet, ik dacht dit is een tof idee en ben eens gaan zoeken. Na een tijdje zoeken, heb ik voor een mooie prijs MT07 wielen op de kop kunnen tikken en een conversie kit uit Engeland besteld.

    Het achterwiel past met een andere spacer zo op de motor. Het voorwiel heb ik laten frezen om de originele wiellager maat te kunnen gebruiken van de Tenere 700.

    Nu eindelijk alles geïnstalleerd en het eerste ritje gereden. Ik moet zeggen dat dit even wennen was, het stuurt uiteraard heel anders dan een 21 inch voorwiel, maar dit went wel snel. Ik heb een foto bijgevoegd van het resultaat van het “project”.Supermoto T7

  • 27 november 2023 om 17:36

    Niet mooi wel een gaaf project!

  • 27 november 2023 om 23:33

    Leuk gedaan hoor!
    Trekt ie niet naar links?
    Nog ff een ‘stalen zool’ onder je linker laars maken’ en je bent helemaal klaar voor de mooie bochtjes.

    • Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 1 week geleden door Frank.
  • 28 november 2023 om 08:47

    Klopt. Wat een lelijk ding.

  • 28 november 2023 om 10:48

    Leuk gedaan hoor! Trekt ie niet naar links? Nog ff een ‘stalen zool’ onder je linker laars maken’ en je bent helemaal klaar voor de mooie bochtjes.

     

    Haha die plaatjes zullen we maar niet doen. Hij trekt niet naar links, waardoor dacht jij dit?

  • 28 november 2023 om 10:53

    Inderdaad de originele wielen zijn vele malen mooier, die mening deel ik zeker @drekracer @doper

  • 28 november 2023 om 22:14

    Was n grapje…dacht dat de wielen uit England komen en daar rijden ze links, maar had t verkeerd gelezen. Denk wel dat t er met t lage spatbordje beter uitziet.

  • 29 november 2023 om 06:18

    Haha dat was zeker een goede grap XD. Dat lagere spatbord is denk ik ook een goed idee voor bij de wielen.

  • 6 januari 2024 om 23:36

    ik vind het wel een gaaf gezicht.supermoto rules woehoe