• 23 november 2005 om 11:28

    Wie o wie kan mij vertellen waar ik een scheurtje in een onderblok kan laten lassen? [Oorzaak; gebroken kettingjavascript:emoticon(‘:cry:’)]
    Wie heeft hier ervaring mee?

    Sander B te W.

  • 23 november 2005 om 11:51

    dichtmaken met vloeibaar metaal??? epoxy???

  • 23 november 2005 om 12:04

    licht er aan hoe groot je scheur is. Heel groot: vervangen van het onderdeel. Klein: repareren met kneedbaar metaal. Goed de gebruiksaanwijzing volgen. Indien nodig na enkele jaren opnieuw aanbrengen.
    Succes.

  • 23 november 2005 om 16:28

    De techniek gaat steeds verder. Zoek iemand met een argon lasapparaat. Koop een een speciale alu elektrode en je kunt alle licht metalen lassen.

    Er bestaan overigens ook alu elektrodes. Ik vind de kwaliteit van die lassen echter minder.

    Scheur dus goed inslijpen dat een mooie V ontstaat en vol laten lopen tijdens het lassen. Hierna afwerken met haakse tol of dremel en klaar is kees. Bij een scheur van 2 meter kost het wat toevoegings draad .

    Tip ; voor verwarmd materiaal laat zich makkelijker bewerken. Het vloeibadje is dan makkelijker te controleren en de las wordt sterker en vlakker.

  • 23 november 2005 om 20:32

    Neem het onderdeel mee naar Vehikel. Daar staat elke keer die man met dat alu lasdraad. Hij zal en plein public demonstreren hoe goed dat spul is door jouw scheur dicht te maken. En jij koopt een setje van hem. En de omstanders ook