• 20 april 2020 om 14:35

    Vraagje aan alle sleutelaars over de 34L.

    In de bovenst kroonplaat zitten rubber bussen, waar de pennen van de twee stuurklampen in gaan. Die rubber bussen zijn los te bestellen, maar weten jullie hoe die rubber bussen in de kroonplaat vast zitten? Zitten die er los ingeschoven of geperst of gelijmd of gevulcaniseerd? Het probleem is dat de rechter stuurklamp op en neer bewogen kan worden in de kroonplaat en dat is volgens mij niet de bedoeling. Iemand een idee?

    Léon.

  • 22 april 2020 om 17:19

    Hai Léon,

    Nu ben ik geen techneut, zoals sommige van onze clubleden, maar heb je wat aan bijgaande plaatjes?

    Je zou denken dat de rubber bussen er los in geschoven worden en dat je stuurklampen aan de onderkant geborgd zijn.

    Groetjes Barbera

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 22 april 2020 om 20:19

    Als ik er aan denk zal ik morgen eens voor je kijken. Vermoeden dat ze er in zijn geperst.

  • 22 april 2020 om 21:07

    In de 660 zijn ze geperst. Bij de Kedo heb je plastics, die je erin kan persen, dan hab je een beter gevoel maar ook beetje meer trillingen.

  • 23 april 2020 om 20:06

    Dank voor de reacties, bussen zijn erin geperst. Is een metalen buitenbus en een metalen binnenbus waar rubber tussenin gevulkaniseerd is. Nu heeft het rubber losgelaten van het metaal. Vind ik vrij snel, na 37 jaar……

    Het goede nieuws is dat ze gewoon nog te koop zijn bij meneer Yamaha en dat heb ik dus maar gedaan. En dat stukje demping lijkt me toch wel prettig bij een ééncilinder. Nogmaals dank voor het meedenken.