-
Geen olie tussen de platen, waardoor er geen slip ontstaat.
Los halen en in bakje met olie leggen. -
Of ff wachten, de olie moet er nog even tussen komen.
-
Weekendje op het strand ermee gereden en als ik in gewoon in een versnelling rij en dan de koppeling inknijp komt-ie wel vrij, maar met wegrijden en stoppen niet erg, en dan krijg ik hem meestal ook niet in zijn vrij.
Moeten de vingertjes van de stalen platen eigenlijk allemaal in dezelfde positie staan of maakt dat niet uit?
-
Ja.
-
zijn de stalen platen nog recht ?
-
Ja de platen zien er allemaal nog goed uit.
Ik heb gisteren olie afgetapt, weer een vers filtertje gemonteerd en weer de koppeling losgehad. De platen waren allemaal best droog, alleen een beetje olie aan de onderkant over ongeveer minder dan een derde deel. Ik heb ze allemaal lekker ingesmeerd met verse 20W50 mineraal, en de stalen platen nu allemaal met de vingertjes in dezelfde positie. Nieuwe olie in het tankje gepropt, ietsie meer dan 1 liter.
Maar….. vorige keren kwam er al weinig oliedruk bij het ontluchtingsschroefje van het oliefilterdekseltje, nu komt er helemaal niks. Het nivo in het tankje zakt ook niet. Er blies wel een beetje lucht uit bij het schroefje. Dus heb ik olie in het gaatje gepropt, 0,3 liter ongeveer. Nog steeds geen druk bij draaiende motor. Wel luchtdruk in het olietankje. En uiteindelijk is het nivo in het tankje zelfs gestegen!
Wat nu?
-
Carterdruk voorspeld meestal weinig goeds.
Nog wel compressie?
-
Hoeveel olie moet er in zo`n TT?
Waarschijnlijk meer dan 1,3L?Vul je ook rechtstreeks in het blok of alleen in het tankje?
Misschien gaat het olie-ventiel niet open.
-
In het olietankje zou een zeef moeten zitten doorblazen en reinigen verversing van olie 2 l met filter 2,1l
-
sowieso meer olie. Mijn TT, XT, XTZ enz enz willen graag 2.5 liter of meer. Soms wel 3 om op nivo te komen.
Er zou ergens een luchtbel kunnen zitten die maakt dat de olie niet goed bij de pomp komt.
Wat te doen:
bougie los, motor in versnelling zetten en op de rechterzijde leggen.
Olieleiding links op blok, onderaan, losmaken. In dat gaatje olie vullen met spuit, trechter ofzo.
Ondertussen draaien aan achterwiel. Je zal zien dat de olie wegloopt naarbinnen. Flink volhouden tot er niet meer bij kan of er inmiddels 2,5 liter in zit(Totaal).
Boel weer dichtmaken, motor overeind, bougie erin en aanstampen. ws heb je dan wel olie uit de ontluchting.Check ook even of je carterventilatie goed zit. Slang niet in de knik ofzo.
Terugloopventiel zou ook kunnen na de lange stilstand maar komt meestal wel los met rijden, verse olie enz -
Leiding van het tankje aan het blok losgemaakt, maar daar komt maar een heel dun ouwemannetjespisstraaltje uit dus toch maar die zeef in het olietankje zoeken.
-
Leiding van het tankje aan het blok losgemaakt, maar daar komt maar een heel dun ouwemannetjespisstraaltje uit dus toch maar die zeef in het olietankje zoeken.
Doe mij maar z’on bult onder mijn blok (wetsump), ik zeg niks meer het begint met su…… :laugh: :laugh:
-
Ff de telefoon op het gat gehouden :
[attachment=1444]20160417_172356.jpg[/attachment]
[attachment=1445]20160417_172232.jpg[/attachment]
[attachment=1446]20160417_172323.jpg[/attachment]
-
leuke plaatjes… maar hoe nu verder????
-
leuke plaatjes… maar hoe nu verder????
Klusje voor Kabouter prikkeprak:
Het onderwerp ‘Reanimatie TT600’ is gesloten voor nieuwe reacties.