• 13 december 2020 om 15:16

    Heeft er iemand een handleiding voor het aansluiten van een PCIII op een 2009 (2008 t/m 2013 als ik het goed heb) XTZ?
    Heb er 1 gekocht via Marktplaats maar zonder handleiding. Ik zal er vast wel uitkomen maar het scheelt een hoop zoekwerk als iemand me kan vertellen welke stekkertjes ik moet hebben en waar ze zitten.

  • 2 januari 2021 om 18:30

    Beetje een tegenvaller. Je moet betalend lid zijn om van het forum gebruik te maken maar uiteindelijk blijkt het forum een verspilling van serverspace.
    Tip:
    Maak het forum gratis toegankelijk en kans is groot dat je forum tot leven komt en je er uiteindelijk wat leden aan over houdt.
    Dat is bij het forum van de VFROC ook het geval.

    Net als het kleurnummer heb ik dit ook zelf uit mogen zoeken terwijl ik denk dat er toch genoeg kennis in de club is om een helpende hand te bieden en dan hoef je die hand alleen maar te gebruiken om te typen.

    Voor wie er ook tegenaan loopt. Er was wel een montagehandleiding te vinden van een ’06 – ’07 XT660R en blijkbaar is het blok weinig tot niets veranderd want hiermee heb ik de PCIII kunnen aansluiten.
    Als je een cat hebt dan komt er nog een stekker voor de C0² sensor bij maar die heb ik niet.

  • 4 januari 2021 om 20:29

    Is is inderdaad wat stil op het forum, met jouw post des ondanks weer wat roering. Goed bezig!!

    Oorzaak vermoed ik door uitblijven van de mogelijkheid tot organiseren van evenementen. Als dit van de zomer weer opgang komt zal je zien dat zich weer meer mensen gaan bemoeien met andermans motor.

    Mooi opgelost van de PC3, kan je vermogen verschil merken?

  • 4 januari 2021 om 23:07

    Ik zit nog te wachten op lagers voor het linksysteem. Toen ik de Hyperpro achterscjokdemper wilde monteren bleek er iets teveel met de hogedruk aan de onderkant gespoten te zijn met als gevolg 1 verroest lager die de bus beschadigd heeft en de andere lagers ook niet ver van overlijden.
    Helaas had Yamaha 21 dec. de tent al dicht gegooid en de dealers hebben bijna geen voorraad meer dus helaas wachten tot het nieuwe jaar.
    Morgen kan de dealer het bestellen en als er niets in backorder staat dan kan ik dit weekend de boel afmonteren en weer afwisselen tussen de CT en de XTZ.

    Het ontbreken van evenementen lijkt me juist het moment om op het forum actief te zijn, zo houd je het contact en je bent toch samen bezig tot je weer samen kan zijn.

  • 4 januari 2021 om 23:16

    @ Ray

    Op de PCIII zit geen O2 sensor maar je moet wel de O2 sensor van de xt660z loskoppelen, die zit aan de linkerkant onder de tank.

  • 5 januari 2021 om 20:43

    OK, bedankt. Zal even zoeken waar die stekker zit.
    Als het loopt zoals ik wil dan gaat de sensor er uit en dop ik ‘m af, ik hou niet van dingen laten zitten als ze niet meer gebruikt worden.
    Er wordt meestal alleen toegevoegd maar als ik iets weg kan laten dan grijp ik die kans, als is het maar een paar gram.

  • 5 januari 2021 om 20:45

    Lagers van het linksysteem?  De oude lagers er al uit weten te krijgen?

  • 5 januari 2021 om 21:13

    Nog niet mee bezig geweest, ik verwijder nooit lagers voor ik nieuwe heb.
    Lagers krijg je er zelden onbeschadigd uit en een slecht lager is altijd beter dan een gesloopt lager.
    Als om wat voor reden niet op tijd aan een lager kan komen en ik moet de motor weer in elkaar zetten omdat de andere een groter probleem heeft dan kan dat tenminste.
    Ik heb alleen 2 motoren en ben daarvan afhankelijk om op het werk te komen want het OV is geen optie.
    Maar hoezo?
    Stelt niet heel veel voor. Heb al heel wat lagers vervangen in m’n leven en velen die heel wat meer uitdaging vormden.

  • 6 januari 2021 om 17:40

    Alles is binnen. Morgenavond misschien vast beginnen en van het weekend proberen de boel weer in elkaar te krijgen.
    Stekker van de O² sensor al losgemaakt, alleen nog even aftapen.

  • 7 januari 2021 om 18:23

    Lagers van het linksysteem? De oude lagers er al uit weten te krijgen?

    Op m’n dooie gemakkie een uurtje werk.
    Oude keerringen en lagers eruit, schoonmaken en de nieuwe er weer in.
    Dat onder het genot van ene bakkie en een praatje met de collega’s want ik had het even op het werk gedaan omdat ik thuis nog geen werkbank en verwarming in de garage heb.

     

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 10 januari 2021 om 18:10

    De PC werkt.
    Ik denk dat er nog wel wat te halen valt met een custom map maar het is goed genoeg om eerst even te sparen.
    Heb ‘m meteen maar weer vies gemaakt.

    Hoe vies… zo vies.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.