• 6 februari 2022 om 22:09

    Ik heb het al een paar jaar in mijn hoofd, maar moet er nu toch maar eens van komen. Ik ga mijn 34L Nog een keer opknappen.
    De laatste rit was afgelopen midsummer. Ik had me redelijk voorbereid en ik had zelfs mijn kickstarter omgewisseld voor eentje die niet zo stroef open klapte.

    Stom natuurlijk, want dat gaat natuurlijk stuk.


    Het frame heb ik jaren geleden met Hammerrite rood geverfd en dat heeft zijn dienst gedaan, maar op plekken zie je nu toch wel roest komen. Plan is nu om het frame te laten stralen en te laten spuiten. Het blok wat er nu in zit heeft een hoge compressie zuigen en al sinds jaar en dag lekt de koppakking. Die ga ik wel vervangen, om vervolgens het blok toch uit te wisselen met een 2KF-blok.


    Ik probeer de kleine geinteresseerd te krijgen in het sleutelen, maar mijn lessen zijn blijkbaar saai, hij ligt alleen maar te slapen.


    Een te korte ketting zorgt voor een kapotte bescherm-hoes. Helaas zijn dieze niet meer te krijgen..


    In mijn enthousiasme (en omdat het koud is in de garage) breek ik een hoekje van het luchtfilterdeksel…


    Na een paar uurtjes werken staat het geheel er nu zo bij te wachten tot ik weer tijd heb om er verder mee aan de slag te gaan.

     


    Ik heb in mijn hoofd dat ik deze lagers bij de vorige opknapbeurt nog had vervangen, maar die krijgen blijkbaar toch flink op hun donder. (En eerlijk is eerlijk, ik had ze ook beter van vet kunnen voorzien).

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door Komkommer.
  • 7 februari 2022 om 22:20

    Frame is ondertussen kaal.

    Ik hoop een bedrijfje te vinden dat nieuwe moertjes er in kan lassen.

  • 8 februari 2022 om 09:01

    Lekker bezig Jouke. Organiseer ff een sleuteldag dan komen we allemaal helpen.

  • 8 februari 2022 om 15:19

    Hoi ik had ook zo een gebroken kickstarter. Maar toen tig gelast. Werkt weer 100%. En als je nog een achterbrug/link systeem nodig hebt. Ik heb er nog eentje te veel.  Groet Corne

  • 9 februari 2022 om 22:55

    Hoi ik had ook zo een gebroken kickstarter. Maar toen tig gelast. Werkt weer 100%. En als je nog een achterbrug/link systeem nodig hebt. Ik heb er nog eentje te veel. Groet Corne

    Bedankt voor het aanbod. Ik ga het eerst proberen met een stel nieuwe lagers/bussen voor het onderste deel van de linksysteem, kan het daarna weer bijna 40 jaar mee

    Frame staat klaar om gestraald en gepoedercoat te worden. Op sommige plekken laat ik er direct even nieuwe moertjes achter lassen.

    Linker tank laat ik spuiten met als voorbeeld mijn oude tank. Ik heb al stickers bij Kedo besteld die dan onder de laklaag terecht komen.
    Weet iemand trouwens de kleurcodes van Yamaha?

    Iemand enig idee hoe zo’n stekker heet en/of waar ik zo’n stekker kan krijgen?

  • 10 februari 2022 om 09:18

    Draadjes aan elkaar solderen en met vulkaniserend band isoleren dan heb je nooit kans op storing.

    Weg met stekkers !

  • 10 februari 2022 om 21:04

    Goed bezig Jouke,
    Poedercoaten is inderdaad stuk degelijkers als spuitlak. Voor het poedercoaten is een ral kleur nodig.

    https://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic.php?t=482

  • 10 februari 2022 om 21:06

    Had je de lagers al compleet voor je links systeem? Heb hier nog een document met lager nummers uit industrie

  • 11 februari 2022 om 16:17

    Ja, zijn besteld, direct met nieuwe bescherm ringen die er omheen gaan.

  • 11 februari 2022 om 20:46

    Naven er uit. Ga ik spuiten en daarna naar Haan voor nieuwe velgen.

    Ik heb dit al een keer met mijn voorwiel gedaan, maar had toen verkeerde kleur gekozen (ik dacht dat je maar 1 goud-kleur had, ik denk dat ze naar het gouden tientje hebben gekeken die niet helemaal zuiver goud is…).

    Achtervelg was gescheurd bij een deuk

  • 11 februari 2022 om 20:47

    Draadjes aan elkaar solderen en met vulkaniserend band isoleren dan heb je nooit kans op storing. Weg met stekkers !

    Nah, wel handig als het er af gehaald zou kunnen worden, ik ga toch voor een stekker.

  • 13 februari 2022 om 14:49

    Ik heb al stickers bij Kedo besteld die dan onder de laklaag terecht komen.

    Maar dan zie je stickers toch niet?

    Iemand enig idee hoe zo’n stekker heet en/of waar ik zo’n stekker kan krijgen?

    Kijk even hier voor de stekkers https://www.rdae.nl/

  • 14 februari 2022 om 19:35

    altijd leuk om te volgen

  • 14 februari 2022 om 22:08

    Iemand kwam met een tip om gewoon een rubber van een 3TB op de achterbrug te monteren. Hij is binnen, dus direct even proberen.

    Hij is niet ‘t zelfde..

    Maar het past wel…

  • 14 februari 2022 om 22:15

    Begonnen met vervangen van koppakking van ‘t blok.

    Ziet er allemaal best prima uit eigenlijk. Helaas had de nokkenaskettingspanner nog maar twee klikjes over, dus nou moet ik bedenken of ik de ketting vervang of niet.

    Pakking is kapot en verkleurd. Hij lekt hier dus inderdaad langs.

    Zit een klein krasje in de cilinderwand, maar ik denk dat hij daar nog wel oud mee kan worden.

    Heeft iemand nog een koppakking liggen heel toevallig? Ik heb net allerlei bestellingen er uit, maar kom er net achter dat de pakkingset die ik had liggen voor een nieuwe type is helaasch

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door Komkommer.