• 18 november 2005 om 19:57

    Ik heb veel technische vragen en wil iedereen die me reeds geholpen heeft en helpt hartelijk danken, dit (en het vorige) forum heeft me al veel uurtjes werk in het schuurtje opgeleverd, maar er begint schot in de zaak te komen. Ik post zeker een paar foto’s zodra hij klaar is.

    Volgend vraagje;
    De onderste bout van het oliefilterkapje is bijna doorgedraaid, ik durf niet verder te draaien want dan trek ik de draad helemaal kapot.

    Zijn er andere middelen om dit kapje goed strak tegen het blok te schroeven, want hij lekt een beetje olie op die plaats

    Ik dacht bv aan het inlijmen van een bout en het kapje dan vastzetten met een moer… iemand ervaring? Andere mogelijkheden, ik hoor het graag.

  • 18 november 2005 om 20:28

    inlijmen van een boutje is volgens mij gene optie in een 34L/55W.
    het is namelijk een speciaal boutje, dat ook nog ruimte moet laten voor olie LANGS het boutje… vandaar ook de o-ring op de deksel!

    ik schat zo voorzichtig in, dat dit een gevalletje helicoil wordt. Maar dan wel HEEEEL voorzichtig met het uitboren, anders ga je te diep, en is de ellende onomkeerbaar!

    dus eerst de diepte meten, een kraag op je boortje zetten en dan HEEL voorzichtig te werk gaan.

    Andere suggesties/verbeteringen zijn van harte welkom!

    japs

  • 19 november 2005 om 17:37

    Helicoilen gaat prima, wel gewoon even dat koopelinmgsdeksel eraf halen, dan weet je zeker dat er geen spanen in de oliekringloop terechtkomen.

    Nog beter is de drie boueten vervangen door tapeinden waar je dan moeren op draait om het kapje vast te zetten. Coilen blijft wel nodig voor de onderste bout.

    Auke

  • 19 november 2005 om 18:31

    coilen gaat inderdaad zonder problemen. De tip om draadeinden te gebruiken werkt ook heel goed. (als je heel graag wilt zien hoe dat er uit ziet, stuur ik je wel een foto) Wel de tapeinden vastlijmen met Locktide Alleen de onderste bout niet vervangen voor een tapeind, is namelijk een speciaal olie boutje.