• 17 november 2005 om 19:54

    ik rijd net naar huis in het donker met veel veel regen en eigenlijk is het helemaal niet vertrouwd. ik zie namelijk erg erg weinig, ik zie welke kant ik op ga, veel lichtjes van auto’s om op te orienteren, maar als er een koe op de weg licht zal ik hem eerder voelen dan zien.
    meer licht, ik wil meer licht.
    de vraag
    waar kan ik een lampje kopen wat veel meer licht geeft. ik weet dat er 100 watt lampjes moeten zijn, maar meen dat die niet in nl verkocht (mogen) worden. en blijven die heel in mijn xtz 660 uit 1991?

  • 17 november 2005 om 21:17

    Gewoon bij de automaterialenzaak. Zogenaamde rallylamp. Niet goedkoop maar wel heel goed. Doordat het filament dikker is blijven ze ook langer heel. Gaat best in een ouwe 660. Geeft ook lekker veel licht op een donker strand ‘s-nachts. Of in de woestijn.

  • 18 november 2005 om 18:11

    Hmm die moet ik er maar eens inzetten.

    Bij een XTZ750 schijnt ook te zijn dat er veel spanningsval is in de bekabeling zelf al (dunne rot draadjes). Oplossing is om met de draadjes die naar je lamp gaat een relais aan te sturen die zelf met forse draden aan de 12V is verbonden (met een zekeringetje natuurlijk). Scheelt ook in je lichtopbrengst. Misschien geldt dit ook voor jou xtz660?