• 28 maart 2022 om 23:59

    Een helemaal andere, nieuwe DTA activiteit.

    Het basisplan voor het lang weekeinde Vogezen staat nu in de Agenda, van donderdagavond tot maandagavond er op uit, vier volle dagen lekker sturen!  Eigenlijk wordt het een soort rondrit, waarop we (vrijwel) elke avond op een andere plek slapen en dat helemaal aan het einde van het voorseizoen. Dat stelt dus ook eisen aan de organisatie. We zullen vooraf de reis helemaal moeten plannen en ook overnachtingen moeten boeken.

    Natuurlijk willen we veel leuke slingerweggetjes rijden, met name in de Vogezen zelf. Maar ook de heen en terugweg moeten genoeglijk zijn!

    In het reisplan ligt nog heel veel open, afhankelijk van zowel het aantal deelnemers als de wensen voor logies ed. Sowieso kijk ik naar Herbergen of zo (met echte bedden en dus weinig reisbagage nodig), maar dat is ook te combineren met Kampeervoorzieningen. Ook vind ik een goede verzorging van de inwendige mens belangrijk, dus goede mogelijkheden om lekker te eten en te drinken, dat kan uitstekend in België, Frankrijk en Duitsland.

    Daarom vraag ik iedereen die belangstelling heeft om zich aan te melden in de Agenda en op mijn peiling te reageren via de vermelde email. Dan krijg ik informatie over jullie belangstelling en voorkeuren en kan ik jullie ook rechtstreeks bereiken.

    Pas als ik meer te melden heb over de feitelijke reismogelijkheden en de kosten komt het moment om definitief in te schrijven en mee te betalen.

    Frans

  • 6 april 2022 om 23:42

    We zijn nu met 8 belangstellenden. Na de 10e april ga ik kijken naar de mogelijkheden voor logies, want de verwachting is dat er wel gereserveerd moet worden, zowel voor camping als herberg!
    Als je ook belangstelling hebt om mee te gaan op de Vogezenreis, laat me dat dan snel weten. Dat kan via Aanmelden in de Agenda of via de mail.

    frans

  • 7 april 2022 om 17:55

    Denk dat ik niet mee kan, maar wat een super leuk idee Frans!

    Veel plezier met het maken van de plannen.

  • 8 april 2022 om 12:06

    Ik wil heel graag mee naar de Vogezen maar ik heb rond die tijd ook nog andere plannen en die gaan richting Biarritz. Het kan zijn dat ik het een en ander aan elkaar kan koppelen maar dat weet ik nog niet zeker. Ik begrijp dat je alvast plannen wil maken maar ik kan nog niet met zekerheid zeggen of ik mee kan.

  • 18 april 2022 om 23:01

    Er zijn nu 9 belangstellenden voor het Vogezenweekeinde, 6 voor bed accommodatie en 3 kampeerders. Uiterlijk eind van deze maand moeten  de accommodaties gereserveerd worden.

    Het voorlopige Reisprogramma is:

    Donderdagavond verzamelen op een camping in Voeren (B).

    Vrijdag binnendoor via België en Luxemburg naar Hannonville (F), vlakbij Metz.

    Zaterdag naar de zuidelijke , hoge Vogezen, o.a. Grande Ballon naar Le Clerjus (F).

    Zondag via Noordelijke Vogezen, o.a. Route des Crêtes Vosges, de Pfalz en de Hünrsrück naar de zuidelijke Eifel –  Hütterscheid.

    Maandag nog een mooie Eifelroute, daarna binnendoor via Zuid Limburg naar Weert. Vandaar gaat eenieder zijns weegs om thuis te geraken.

    Alle mij bekende belangstellenden hebben een informatie email gehad.

    Groet, Frans

  • 22 april 2022 om 11:36

    Leuk om met de club weer eens  wat langer  weg te gaan.  Helaas kan ik er niet bij zijn.

    Misschien  volgend  jaar een weekje???

     

    Met het ardennen  weekend  ben ik er in ieder  geval wel bij

  • 24 april 2022 om 23:43

    De mogelijkheid om je nog op te geven voor bed accommodatie voor deze Vogezen rondreis stopt onherroepelijk per 26 april. Op Koningsdag ga ik de groeps- en tentaccommodaties reserveren. Voor een tentaccommodatie zijn er waarschijnlijk ook later nog wel mogelijkheden, maar dat is dan je eigen risico! (Er is één camping bij met max 10 kampeerplaatsen!)

    Met het 10-tal potentiële deelnemers tot nu toe, ben ik in overleg over de mogelijkheden, maar ik moet nu keuzes gaan maken! We zijn niet de enigen die na deze Coronajaren er weer tussenuit willen!

    Groet, Frans

  • 21 mei 2022 om 21:57

    Het lang weekeinde Vogezen op 16 t/m 20 juni is nu helemaal rond. Van het 10-tal geïnteresseerden zijn er 5 definitief overgebleven.

    We verzamelen op donderdagavond in Voeren en vandaar rijden we de volgende dag zoveel mogelijk binnendoor naar de Zuidelijke Vogezen. Daar blijven we 2 nachten op één stek om een mooie rondrit door de Vogezen te kunnen maken en op zondag rijden we o.a. via de Route des Crêtes Vosges noordwaarts naar de Zuidelijke Eifel. Na nog een rit door de Eifel gaan we op maandag huiswaarts.

    Het logies is meestal in een Herberg met een kampeerterrein erbij, zodat er plek was voor zowel tent- als bedlegerigen. Alle overnachtingen zijn al gereserveerd.

    Frans

  • 23 mei 2022 om 16:44

    Is Voeren, Vuren?

  • 23 mei 2022 om 18:10

    Als jij Vuren op z’n duits uitspreek is het goed ?

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door haveloos.
  • 21 juni 2022 om 13:00

    Leuk was het. Perfekt georganiseerd en veel lol gehad. Dank aan Frans, Jan, Frank en Arjen. Super weekend!

    Mag er een fotomapje bij? Heb een paar fotos gemaakt.

  • 21 juni 2022 om 15:03

    Bij de Foto Albums heeft Jonathan al een mapje Vogezen gemaakt ?

  • 24 juni 2022 om 15:43

    ?

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door Frank.
  • 27 juni 2022 om 13:20

    Was zeker een mooi lang weekend.

    Donderdagmiddag verzamelen op de camping in Voeren.
    Op vrijdag een vrij lange rit naar La mouche.
    De hoge temperatuur (36*) was -vooral voor mij- wat té hoog en daarom hebben Ekko en ik de ingeplande rondrit op zaterdag verruilt voor een bezoek aan een recreatieplas.

    Zondag last van opspelende Tommies en Zumo’s, die ons liefst ri. huis of Spanje wilden dirigeren… uiteindelijk aangekomen bij Hutterscheider hof. Hier daalde de temperatuur gelukkig en werden ook de onweers- en regenwolken geleegd (20* verschil met de eerdere ‘grill’-dagen),

    Maandagmorgen de eerste paar uren door de regen ri. huis.
    Door een kleine route aanpassing gestopt bij de eerste camping in Voeren, om hier -net als op de heenweg- een erg lekkere Luikse wafel met ijs en slagroom naar binnen te duwen. Het leek ons een prima afsluiting van dit leuke vakantieweekend!

    Frans bedankt voor idee en organisatie.
    Allemaal bedankt voor de gezelligheid.

    Paar foto’s in het daarvoor bestemde l’album.

    Gr, Frank

  • 2 juli 2022 om 22:15

    Top! weekend en leuke set foto’s die de sfeer goed weergaven: in Vogezen (La Mouche_ hebben we prominent een DTA-XL sticker geplakt op de zolderdeur dus die moet geïnspecteerd worden volgend jaar…(?!)

    In Hutterscheid ben ik niet (meer) geweest wegens andere vakantiebestemming na La Mouche maar dat zag er (ook) goed uit dus daar ga ik zeker nog een inspectie uitvoeren

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.

    'glimmende kant boven!'