• 13 april 2016 om 06:10

    Zoals sommige van jullie weten heeft mijn oranje motor de afgelopen belgierit voortijdig moeten afbreken ivm raar geluid uit het motorblok.

    Uiteindelijk heb ik alles losgetrokken en onderzocht, en uiteindelijk zelfs het blok gesplitst. Hier kwam ik erachter dat er een krukaslager naar de mallemoer is gedraaid.

    Zondag het gesplitste blok met nieuwe lagers in elkaar gezet met Heydt (thanks ). Dit ging eigenlijk zeer voorspoedig, en we waren best wel tevreden met de gehele staat van het blok. Dit gaf dus weer wat vertrouwen.
    Zondag het blok in de motor gehangen (heb er nog spierpijn van :-X ) en alle randapparaten aangesloten.
    Gisteren de rest van de motor eraan gehangen, koelsysteem, uitlaatbocht, etc. Gevuld met goedkope olie… en het startknopje ingedrukt…

    Na een tijdje rond te draaien begon hij als een engeltje te ploffen!
    Hij liep prachtig, het blok loopt mooi soepel rond, geen gekke geluiden (voor een horkerig ktm blok ). Even laten lopen en de oude olie eruit gehaald. 0.6 liter in het frame gekregen (wie verzint het om zo’n idioot klein gaatje te maken?!) 1,3 in het blok. Versie nieuwe filtertjes met nieuwe ringetjes erop geschroefd.
    Lekker stukje gereden, en meteen weer genoten!

    Net op tijd voor de sleuteldag

  • 13 april 2016 om 09:31

    Ik heb nog nooit een ktm zo mooi horen draaien. Net een ouwe Yammie
    Echt een goed ding.

  • 13 april 2016 om 19:14

    Mooi dat het uiteindelijk goedgekomen is met de kapa tm Paul!

  • 19 april 2016 om 16:01

    Wahahaa, jij bent al klaar en je hebt je hele blok gesplitst…. Ik had alleen maar een kapotte CDI op de 660 Rallye en heb dat nog steeds… Geen tijd en momenteel al helemaal geen zin om er iets aan te doen. Maar we gaan vooruit, inmiddels 2 CDI’s op het oog. Nu nog een mooi prijsje zien te bedingen… Kan hij daarna terug in de verkoop! Dan hou ik enkel de Tenere nog.