• 13 april 2016 om 10:35

    Hallo!

    Het olieverbruik van mijn trouwe 660 lijkt systematisch toe te nemen – nu 1,5 l / 1000km. Aangezien het blokkie zeker 130000 km gelopen heeft denk ik dat revisie wel een goed idee is. Maar misschien is vervanging door een ander blok wel een beter idee.. Wie heeft met het een of het ander ervaring? De eerste vraag is natuurlijk hoeveel het allemaal moet kosten

  • 13 april 2016 om 14:24

    Ja, ik heb nog een blokkie liggen. Starterkrans is niet helemaal je van het meer, maar als dat nog goed is bij je andere blok, dan kan je dat zo over zetten. Het is het blok geweest van de motor van Norbert, en die weet wat er allemaal waneer aan is gebeurt. Ik hoop dat hij je dat kan vertellen. Ik heb er niet zo heel veel mee gereden verder, maar laatst nog een op-en-neertje naar Brussel en dat ging verder prima.

    200 euro?

  • 14 april 2016 om 03:33

    ik ruik mogelijkheden! Zaterdag ff bespreken?

  • 14 april 2016 om 03:43

    ik stond op het punt om te schrijven dat met ruilblokken andermans problemen koopt, waarom zou je in godsnaam een goed blok weg doen? Echter deze is anders, al zeg ik het zelf.
    Bij 60-70k cilinder naar de eerste overmaat en nieuwe zuiger, klep en klepzittingen weer fris gemaakt. Nog de raid in marokko gereden. Prima doorstaan, alleen een keerring aan de uitgaande as vervangen. Nadien in nl nog max 3000km gereden. Ik denk dat ik sinds de revisie niet meer dan 7000 km gereden heeft. Jouke zal ook niet zoveel gereden hebben.

    Groet, Norbert

  • 14 april 2016 om 14:06

    Oh nee, mijn prachtige, prima reviseerde blok is net weg, aan een heel onsympatieke vent voor heel weinig geld Maar gelukkig is er een oplossing.

  • 14 april 2016 om 14:08

    Oh nee, mijn prachtige, prima reviseerde blok is net weg, aan een heel onsympatieke vent voor heel weinig geld