• 25 oktober 2015 om 14:27

    Beste Teneristen,
    Het achterwiel van m’n 660 4MY heeft wat alu-rot plekken en bij het wegsteken van de corrosie is er toch best wat materiaal verdwenen. Nu geloof ik best dat je hier nog even mee door kunt rijden maar zit toch met een half oog naar een vervangende velg te kijken.
    Maar…… Als ik dan toch bezig ben, is het dan niet handig om naar een 18″ velg/rim op zoek te gaan? Zijn er nog andere voordelen aan 18″ tov 17″ behalve de vooraadigheid van banden?
    Of toch niet zeuren en gewoon zo’n zelfde 17″ 660 velgje erin en gaan?

    Graag jullie reactie…

  • 25 oktober 2015 om 15:31

    Hey Denne, heb net nog een 17″ in de aanbieding. Compeet met naaf en spaaken;)

  • 25 oktober 2015 om 15:51

    In de 660 van het oude type past zonder problemen een 18″ wiel van de 3AJ. wel moet de ketting voldoende lang zijn.
    Meer bandenkeus en een iets hogere fiets. Kep helaas de boel al verkocht.

  • 26 oktober 2015 om 17:17

    Heb een 17 inch en een 18 inch wiel in de aanbieding.

  • 29 oktober 2015 om 16:11

    Dank allen voor de info! Ik ga er binnenkort ‘ns werk van maken en dan kom ik er wellicht nog op terug…

  • 15 mei 2016 om 18:40

    Vraagje: is er verschil tussen de achterwiel spaken van een 3AJ (schijfrem) en een 1VJ (trommelaar)?

  • 16 mei 2016 om 06:07

    Ja er is verschil. Bij de tommel zijn de spaken korter.

  • 16 mei 2016 om 09:54

    Ah! Duidelijk….thanks

  • 24 mei 2016 om 08:48

    heeft iemand toevallig de (SKF) lager codes/type-aanduiding van de achterwiellagers (+aandrijfnaaf) van een 660 3YF/4MY, 3AJ ?

    Is gewoon veel goedkoperder…zegmaar.

    En ook in die hoek maar dan anders; zelfde vraag voor 2004 voorwiel WR450

    Zou mooi zijn…

  • 24 mei 2016 om 09:11

    660 : 6203 2RS

  • 24 mei 2016 om 10:47

    wr450f 2004
    Voorwiellager 20X37X9
    61904

  • 24 mei 2016 om 10:58

    Top heren! bedankt…..