-
Beste Teneristen,
Het achterwiel van m’n 660 4MY heeft wat alu-rot plekken en bij het wegsteken van de corrosie is er toch best wat materiaal verdwenen. Nu geloof ik best dat je hier nog even mee door kunt rijden maar zit toch met een half oog naar een vervangende velg te kijken.
Maar…… Als ik dan toch bezig ben, is het dan niet handig om naar een 18″ velg/rim op zoek te gaan? Zijn er nog andere voordelen aan 18″ tov 17″ behalve de vooraadigheid van banden?
Of toch niet zeuren en gewoon zo’n zelfde 17″ 660 velgje erin en gaan?Graag jullie reactie…
-
Hey Denne, heb net nog een 17″ in de aanbieding. Compeet met naaf en spaaken;)
-
In de 660 van het oude type past zonder problemen een 18″ wiel van de 3AJ. wel moet de ketting voldoende lang zijn.
Meer bandenkeus en een iets hogere fiets. Kep helaas de boel al verkocht. -
Heb een 17 inch en een 18 inch wiel in de aanbieding.
-
Dank allen voor de info! Ik ga er binnenkort ‘ns werk van maken en dan kom ik er wellicht nog op terug…
-
Vraagje: is er verschil tussen de achterwiel spaken van een 3AJ (schijfrem) en een 1VJ (trommelaar)?
-
Ja er is verschil. Bij de tommel zijn de spaken korter.
-
Ah! Duidelijk….thanks
-
heeft iemand toevallig de (SKF) lager codes/type-aanduiding van de achterwiellagers (+aandrijfnaaf) van een 660 3YF/4MY, 3AJ ?
Is gewoon veel goedkoperder…zegmaar.
En ook in die hoek maar dan anders; zelfde vraag voor 2004 voorwiel WR450
Zou mooi zijn…
-
660 : 6203 2RS
-
wr450f 2004
Voorwiellager 20X37X9
61904 -
Top heren! bedankt…..
Het onderwerp ‘17″ -> 18″ achterwiel 660’ is gesloten voor nieuwe reacties.