• 19 november 2016 om 21:18

    De 660 wil al een paar weken niet meer starten.. wat nu? Ik heb wel eens gehoord “benzine + lucht + ontsteking = lopen”. Welnu, de bougie vonkt goed (ik heb ook meteen een nieuwe gebruikt) en als ik de carb-benzine-toevoerslang losmaak loopt de benzine er zo uit. Wat is er verder nog te controleren?

    Nog wat: vandaag viel me op dat het koelvloeistofniveau onder minimaal is, dat was een paar maanden geleden nog niet. Blijkbaar verbruikt ie wat koelvloeistof (lekke koppakking?) maar hoeveel weet ik niet, want ik heb dat niet zo vaak gecontroleerd.

    Verder was ik verbaasd dat de benzine zo de carb in loopt, ik dacht dat de benzinepomp nodig was om dat te doen. Is dat normaal? De tank zit bijna vol trouwens.

  • 20 november 2016 om 23:41

    Hoelang staat de motor al stil en had ie niet gelopen voor je hem/haar niet maar kon starten ? Dit wegens evt. vervuiling van de carb.
    Met volle tank is de pomp vaak niet nodig, er is dan voldoende druk.

  • 21 november 2016 om 09:19

    Ik gebruikte de motor dagelijks en hij startte elke dag “zonder problemen” tot ca 3 weken geleden (van de ene op de andere dag).

    “Zonder problemen”: de starterkrans is wat versleten, waardoor de startmotor regelmatig “vrij” draait bij het starten. Dat was al sinds de installatie van dit blok (in mei). Maar zodra de startmotor ‘m pakte startte de motor meteen; gemiddeld genomen had ik binnen een paar seconden een lopende motor.

  • 21 november 2016 om 21:31

    Dat er benzine naar je carburateur loopt wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk richting je blok gaat. Word je bougie nat?

    Eventueel je vlotterbakje even aftappen, schroef aan de onderzijde van de primaire carb

    Bij twijfel kom je er denk niet onderuit om je carb er af te halen.

  • 22 november 2016 om 08:48

    Goeie tip! Morgen ff checken; eergisteren heb ik de bougie er ook nog uit gehad en toen was ie (kurk)droog, maar ik weet niet zeker of ik m daarvoor wel had geprobeerd te starten.

  • 22 november 2016 om 18:26

    bougie kurkdroog: Stationairsproeier verstopt? Komt regelmatig voor.  GEEN benzine+lucht+vonk=GEEN boem!

    Zeiknat? Wellicht sluit dan je vlotternaald niet meer af en stroomt de benzine zo je cilinder in en staat de motor verzopen. Zou ook niet voor het eerst zijn. TEVEEL benzine+lucht+vonk=GEEN boem! (boven de bovenste explosiegrens)

     

     

     

  • 22 november 2016 om 19:39

    Vandaag nog even geprobeerd – de bougie leek mij nogal droog. Aftapschroef van het vlotterbakje zit muurvast, ff in de kruipolie gezet en maar hopen.

    Stationairsproeier, is dat in het engels de pilot jet? Ik denk dat de carb maar los moet en dat ik m ga schoonmaken..