• 1 december 2005 om 20:50

    Je hebt nodig een CO meter ( pompje in je uitlaat die de gassen meet)

    Je hebt nodig twee vacuum meters ( liefst kolom meters , is het nauwkeurigste)

    Je hebt nodig een flesje als brandstoftank.

    Afstellen heeft een vakidioot gedaan.

    Allereerst stationair afstellen zodat het spul synchroom ( gelijk) staat.

    Vervolgens met een wat hoger toerental. Het verloop CO moet dan “redelijk “zijn (ik heb geen idee welk criterium hij hanteerd) Hierna kun je naalden eventueel bijstellen en herhalen. Bij open draaien gas moeten dus beide waterkollommen gelijk oplopen. De carbarateurs werken dan gelijk. Het CO gehalte geeft uitsluitsel over de verbranding (rijk of arm)

    Als de boel stationair goed loopt betekent dit dat het vacuum ook goed is. Dit betekend weer dat de gasschuiven goed functioneren.

    Het wordt echt een probleem als je stationair niet synchroom krijgt ofdat je CO niet af te stellen is.

    Wil je echt fine tunen ? Dan moet je na het afstellen op de bank en de kromme bekijken. Nu zie je of naalden goed staan, leegloop goed is, enz enz

    Zit er een hapering in dan begint het spel van voren af aan.

    Ik doe alles zelf maar het afstellen van het CO gaat niet zonder kostbare meters. Hier heb je dus hulp nodig. Analoge vacuummeters heb je niks aan(veel te onnauwkeurig) Voor afstellen CO heb je dus hulp nodig. Ik weet wel een adresje in Zaandam als je wil. Een goede vakidioot zal heel dicht bij de idelae afstelling komen zonder vermogensbank.

  • 2 december 2005 om 10:33

    Dan meet je dus onbelast!! Ik heb het gevoel dat dat niet goed kan zijn.
    Beter een beetje klooien met stationairmengsel, naalden en sproeiers [één ding tegelijk!] tot-ie goed loopt, dan op de bank om te kontroleren en dan nog een beetje klooien. Eventueel weer op de bank.
    Met zo’n veelcilinder is het helemaal makkelijk want die heeft simpele carburateurs.

  • 2 december 2005 om 10:44

    Dan meet je dus onbelast!! Ik heb het gevoel dat dat niet goed kan zijn.
    Beter een beetje klooien met stationairmengsel, naalden en sproeiers [één ding tegelijk!] tot-ie goed loopt, dan op de bank om te kontroleren en dan nog een beetje klooien. Eventueel weer op de bank.
    Met zo’n veelcilinder is het helemaal makkelijk want die heeft simpele carburateurs.

    Jij hebt gelijk .

    Veel suc6 op de bank