-
Ja inderdaad de olietperatuur is wel iets om in de gaten te houden. Er is 1 groot voordeel dat deze motor altijd op straat zal rijden met wat hogere snelheid dan in bos of zandpad. Daardoor is er altijd meer koeling. Maar juist de olieleiding naar de cylinderkop loopt langs het heetste punt van de cylinder voor dat hij de kop bereikt. Ik denk dat daar wel verbetering mogelijk is.
-
Ik zou best wat foto’s willen delen. Maar ondanks de uitleg van Ruben krijg ik het nog niet voor elkaar om een aantal foto’s achter elkaar hier te zetten
-
Ik zou best wat foto’s willen delen. Maar ondanks de uitleg van Ruben krijg ik het nog niet voor elkaar om een aantal foto’s achter elkaar hier te zetten
Na mijn vakantie zal ik langs komen om te helpen met de foto’s
-
Nog even over het uitlaat systeem.
Startwin in Loenen heeft wel veel kennis van uitlaat systemen voor dikke één cilinders.
Met die 65 pk die jij in gedachte hebt helpt het zeker om er een dubbele demper op de zetten, dikkere voorbochten, die naar achter ook steeds dikker worden, en gelijke lengte.
-
Ik heb vroegah supermoto geracet met een TTR 600.
Die had ik getuigen tot 50 pk op het achterwiel.
Cilinder kop gefloved ,en een halve mm afgeslepen voor meer compressie.
dubbele mikuni carburateur.
nokkenas stage 1 geslepen
luchtfilter kast opengezaagd.
en dus een volledig startwin uutlaat systeem. Wel met één demper
-
Ja dat gat in je lufikast was niet heel briljant toen we door de rivier reden in Spanje.
-
Thanks manne nou komt er info waar ik iets aan heb. Ik ga eerst voor de 660 versie(100 mm zuiger). Ik heb ondertussen een 100 mm airsal zuiger. De cylinderbus is uit de cylinder. ( dat gaat echt heel makkelijk. Opwarmen naar 210 graden en hij valt er al bijna uit 😂). Omdat het een straat fiets wordt en een laag toerental koppel niet het belangrijkste is denk ik een stage 2 nokkenas. En zeker de kanalen vergroten. En ook in de verbrandingsruimte naast de inlaatkleppen wat materiaal wegnemen om betere instroom van gas mogelijk te maken. Ik hoop dat ik wel wat compressie overhoudt ? Maar anders inderdaad cylinder iets afdraaien.
-
Maar als de kop zakt dan wordt de nokkenas ketting mischien wel te lang/komt losser te staan. Alhoewel 1/2 mm moet wel kunnen.
-
0,5 mm. kan, heb ik ook bij mijn 660.
-
Effe bijpraten over een never ending story. De cylinderbus bus voor de 100 mm zuiger staat klaar naast de cylinder. Deze moet nu van binnen op maat gedraaid worden. Maar dan moet ik de perspassing weten. De fabrikant(melling) van de cylinder bus geeft als richtlijn aan 0.08 mm perspassing maar dan voor watergekoelde autoblokken (normal use ???) dit luchtgekoelde aluminium prehistorische monster wil mischien iets anders. Heeft iemand ervaring tips ??
-
Update. Een paar goed bekende revisie bedrijven om raad gevraagd. Beide geven aan om ong 0.1 tot o. 12 mm pers passing te gebruiken voor deze cylinderbus. Dus dat gaan we dan maar doen 😁. Daarna cylinder op maat van zuiger laten honen en op naar volgend klusje
-
Het bedrijf crossblokrevisie heeft veel ervaring met het opvoeren van Yamaha 1 cilinders. Eigenaar was ook succesvol in de Europese 1 cilinder racerij.
-
Thanks. Dat bedrijf kende ik niet. Ik ga daar informeren. 😀👍
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.