-
Wie heeft er ervaring met het opboren van een xt 600 naar een 100 mm zuiger. Staat er mischien iets in de data base hierover ?? Groet kneeke
-
Volgens mij past het niet. De cilinder is niet groot genoeg. Kom anders ff met je cilinder, ik heb een 100 mm. zuiger. Van een 660.
-
Ik las ergens dat je een overmaat cilinder bus moet nemen van een 660 blok. Deze moet je dan nog wel op maat maken. Hier is het linkje van het Engelse Ténéré forum: https://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic.php?t=2480
Overigens wel heel tof als je dit soort modificaties deelt op het forum, altijd leuk om te weten wat mogelijk is
-
Dan moet je waarschijnlijk je carter uitboren?
-
Ik had een Airsal cilinder op mijn xt 600 blok. Was +/-686 cc.
-
Een 100 mm zuiger past niet in een originele 600. Dan wordt de wand veel te dun. Ik heb een nieuwe 100 mm zuiger (afas) merk of zoiets. Er zijn cylinderbussen te koop van een firma melling. Dan moet ik eerst wel precies opgeven wat ik wil kopen. Het plan is eerst van een oude cylinder de bus te demonteren (hoe weet ik nog niet )
-
Of anders inderdaad van een 660 xt of raptor een oude cylinder te slopen/cq de bus eruit te hslen en deze in een luchtkoel xt cylinder te zetten. Maar om alles uit te vinden is wel leuk. Maar om alle mogelijke fouten die je daarbij maakt te vermijden is ervaring van mensen die die sl gedaan hebben heel erg handig.
-
Ja carter. Moet ook iets groter geboord worden. Mogelijk is het ook beter om de oliekanaal die door de cylinder loopt extern (buitenom) te laten lopen via aparte leiding. Enne Jos wat is een airsal cylinder ?
-
Op mijn verlanglijstje staat 65 pk aan achterwiel. De motor is nu rijdend met verlichting enz net onder de 125 kg (zonder benzine) Hij is erg laag en smal. Dus het doel is dat dat ding 200 moet gaan lopen. Moet kunnen. 😀
-
Dus . 2 x mikuni 34 mm flatslide. Stage 2 nokkenas. En de kop zo goed mogelijk bewerken met de grotere boring als squisrand aanpassen. Kanalen aanpassen asn de grote carburateurs. Weet nog niet of er iets aan de kleppen moet veranderen. Nog info nodig. Daarna ,er zitten nu de uitlaatbochten van een srx 600 onder maar die zijn heel dun. Ook hier nog info nodig.
-
Ik zou wel eens maar zo een sleuteldag willen met dit ding. Om te praten met oude xt fanaten
-
Dit is een Franse site die diverse producten aanbieden t.b.v. een 101 of 102 milimeter kit. Geen idee of het betrouwbaar is verder, maar mogelijk is het interessant.
https://kmracing.fr/categorie-produit/motos/yamaha-motos-600-xt-tt-ttr/
-
Leuk project!
Die link van Ruben dat is dus die Airsal cilinder.
-
Die 686 cylinder ziet er imposant uit. Oliekanaal zit dan wel al tegen de cylinderbus aan. Had jij daar iets aan aangepast Jos? Wat had jij met je cylinderkop gedaan om die daarop aantepassen ? Groet kneeke
-
leuk project hoor 65 pk is serieus veel voor een 600 blok dan mag je er ook wel een flinke oliekoeler aan hangen.
hoop dat je ons
s een beetje op de hoogte houdt van de vorderingen
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.