• 9 april 2016 om 08:21

    De nieuwe 660 heeft me nooit echt weten te beroeren. Het was meer van het zelfde. Hij was nog steeds te zwaar en had nog steeds te weinig veerweg. Ga dan gewoon de oude 660 rijden…

    Maar een paar onderdelen hebben mij wel weten te boeien. Het nog betrouwbaardere blok met injectie, en de achterbrug, En nu is de tijd dan eindelijk aangebroken om te kijken in hoeverre van deze onderdelen iets leuks te maken is. Niet omdat het moet…

    Als eerste de achterbrug. Ik had het vermoeden dat de maten tussen frame en blok wel eens het zelfde zouden kunnen zijn,

    Maar dat is niet zo.

    Voordeel is wel dat er meer ruimte is, dus het is makkelijk pas te maken.

  • 9 april 2016 om 08:37

    Maten van links naar rechts:
    7cm, gat van 8,5 cm, 6cm. In totaal dus 21,5 cm, wat volgens mij ook het totaal zou zijn van een 34L. Oftewel de oude XT blokken zonder electrische start.

    Diameter van as is het zelfde gebleven.

    Ruimte waar achterwiel tussen gaat: 24,5 cm, wat origineel 24cm is.

  • 9 april 2016 om 10:05

    Dit wordt een HEEEEEL dapper projektje, volgens mij….

    Ga ik met veel aandacht volgen…
    :woohoo:

  • 9 april 2016 om 11:13

    Er zullen toch wat kleine dingetjes aan het frame verlast moeten gaan worden. Zo is de onderste ophangbeugel net 1cm breder bij het nieuwe blok (flauw hoor, hadden ze niet hoeven te doen.).


    (linker kant van de foto. Niet de kant van het link)

  • 9 april 2016 om 13:11

    Zo is de onderste ophangbeugel net 1cm breder

    Hop weg er mee.


    Dat begint er al op te lijken!


    Hier kunnen prima nieuwe beugeltjes voor worden gemaakt.


    Aan de bovenkant past het precies. Ook daar zijn nieuwe beugels nodig.


    Genoeg ruimte voor de injectie en aanzuiging van lucht.


    Uitlaatbocht van de xtz past helaas niet, maar scheelt niet veel. Ik moet nog even nadenken of ik bochten van een XT660 pak, of dat ik deze huidige aanpas (zal ik moeten laten doen).

  • 9 april 2016 om 15:02

    Leuk, maar moet je dan iedere keer het blok uit het frame haalen, om de kleppen te stellen?
    Ik heb nog heel veel spul van de 660, houders enz. Zeg het maar als ik wat voor je over moet houden.

  • 9 april 2016 om 16:16

    wat een tof project! Als het allemaal lukt lijkt het me een goed alternatief voor blok-revisie bij mij :silly: Mn blokkie heeft nu ergens tussen de 130 en 140k gelopen (km teller is er bij 84k mee opgehouden :whistle: ) en de olieconsumptie is de laatste tijd wel erg fors..

  • 9 april 2016 om 16:54

    Ik ben óók benieuwd hoe je de montage van het link-systeem van de achterbrug/frame en de andere veerkarakteristiek gaat oplossen…

    :huh:

  • 9 april 2016 om 17:35

    Daar verschillen de frames niet zo heel erg van elkaar.

    Maar ik denk dat er omwille van de veerweg en gewicht ed sowieso een custom veer dient te komen.

  • 9 april 2016 om 17:52

    Leuk projectje. Maaruh, dat is mijn oude 660…. ben je er wel een beetje zuinig mee? :woohoo:

    groet, Norbert

  • 28 augustus 2016 om 16:30

    Ik kom er niet aan toe, iemand interesse in een projectje?

  • 28 augustus 2016 om 17:41

    Vind wel een mooie uitdaging, je hebt al veel bij elkaar gezocht. Alleen op dit moment andere prio, zou er pas in voorjaar ruimte/tijd voor kunnen maken.