-
Ivm ombouw naar kickstart heb ik nodig een dynamo deksel van een 1993 xt600. (Origineel is het een xt600 e). Er schijnen van dit type blok/dynamo ook een ALLEEN kickstart model gemaakt te zijn. Ik weet niet een model naam. Als iemand zo een deksel heeft wil ik het graag kopen. Groet Kneeke
-
Leuk project, meestal bouwen ze juist om naar een electrische start.
Zoveel verschil zit er niet in die dynamodeksel, de opbouw voor de startmotor zit ook op de XT600k
Hou je er ook rekening mee dat je een de-compressie in je cilinderkop nodig hebt?
Let ook even op hoe de koppelingkabel loopt, bij de ene zit het links op het blok en bij andere weer op de rechter zijdeksel van het blok.
-
Hoi Raymond. Dank voor je bericht. Maar zeg je nu dat er geen dynamo deksel van een 3uw blok bestaat zonder electrisch start gedeelte?
-
Foto van blok waarvan ik de electrische start af wil hebben.
-
Bv dit is een dynamodeksel van een ttr 600 maar die hebben een kortere krukastap. Dus dit deksel past niet
-
Exact, dat gedeelte voor een elekrische start zit ook op de xt600k (zie eerdere link)
Alleen op de 2kf zit het niet maar dat zijn oudere blokken (1987) en ik betwijfel of die passen.
In deze link staat een xt600k te koop.
Als je de foto’s bekijkt zie je een opbouw voor een startmotor die er niet is.
Zo hebben ze de fabriek verlaten en op alle xt600k modellen van >’90 zie je dit.
Er is mij geen model bekend zonder deze opbouw.
-
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Dan ga ik toch maar proberen een ttr 600 dynamo deksel te monteren. Met een soort uitvulrand ophoogrand van ong 2 cm. Of het bestaande deksel verlassen.
-
hoi Raymond. Heb jij (of weet jij iemand) die een dynamodeksel van een 3uw of vergelijkbare heeft liggen. Dan kan ik die proberen te verbouwen ? Groetjes kneeke
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.