• 24 februari 2025 om 16:14

Hallo allemaal,

De originele uitlaat (spruitstuk en demper) op mijn XTZ 660 uit 1991 is te ver doorgeroest om nog fatsoenlijk op te kunnen knappen.

Ik ben daarom op zoek naar een vervangende complete uitlaat. Op internet al wel gezocht, maar daar kom ik voor nieuwere types tegen of voor net even iets andere of oudere types (XT….Z)etc. en ik heb geen idee of dat misschien past.

Iemand tips? Het mag van mij splinternieuw zijn tegen een redelijke prijs, zodat hij er weer minstens 34 jaar tegen aan kan.

Groeten,
    Arjan

• 25 februari 2025 om 19:17

de laser duo tech demper doet het erg goed op dikke een cilinders.

die is hier en daar voor weinig geld te vinden.

de voorbocht  in rvs zou nog wel  bij kedo te vinden moeten zijn.

er zijn best wel wat uitlaten bouwers in  nederland die het tussenstuk kunnen maken

• 25 februari 2025 om 19:22

was ik toch bijna ons clublid bolski uitlaatstore vergeten

• 27 februari 2025 om 20:46

Dank je!

Uitlaatstore had ik al contact mee gezocht en hebben mij een adresje van een uitlaatbouwer gegeven waar ik binnenkort eens langs zal gaan.

Voorbocht bij Kedo zie ik helaas niet voor een XTZ 660, wel voor een XT 500, maar geen idee of dat past…

Bij Goetz zag ik ook gehele uitlaten voor de XTZ 660, maar wacht nog op antwoord of ze kunnen garanderen dat het past. Als ik uitga van de foto, vertrouw ik het niet helemaal namelijk.

• 3 maart 2025 om 12:31

Wel oppassen dat je niet een te klein dempertje neemt (zoals bijv. de Laser Produro) want dan ben je heel veel koppel kwijt. Ik heb ook een Laser DuoTech, ideaal.

• 3 maart 2025 om 17:48

Ik heb nog uitlaatbochten liggen van een SZR 660. Van rvs. Is het hetzelfde blok. Bochten passen zeker maar t zijn echt 2 losse bochten dus om dat aan te laten sluiten op en einddemper is er wel een handige Harry nodig. Laat maar weten of je er wat mee wil. Ik doe er niks mee en mag weg voor weinig.

• 5 maart 2025 om 19:53

Bedankt allen voor de reacties tot nu toe! Als ik er binnenkort niet meer zo afhankelijk van ben (lees: vanaf het moment RWS voorlopig geen zout meer rond strooit tot het najaar), ga ik er mee aan de slag.

@jhendriks
    : Bedankt voor het aanbod, maar ik zie er van af. Ik zie nl. op verschillende plaatjes dat de bochten van een SZR 660 onderlangs het blok lopen i.p.v. langs de cilinder, dus dat wordt erg lastig om dat goed te krijgen.