• 22 november 2005 om 21:44

    ff vraagje,

    Nadat naalden naaldkamers vernieuwd zijn lekt de benzinepomp. Af en toe zie je een sraaltje uit het kleine gaatje aan de onderzijde.

    Is die pomp te reviseren of is dit een bekend euvel :?:

    is de druk in de pomp te groot :?:

    Zit er een by-pass of retour leiding verstopt :?:

    roept u maar

  • 23 november 2005 om 12:06

    bijzonder, je werkt aan je carburateur en je brandstof pomp gaat lekken. Over welk type heb je het eigenlijk?

  • 23 november 2005 om 16:21

    Excuus

    De XTZ 750 of wel de Super Tenere. :roll:

    P.S Ik denk dat het lekken en het vervangen van de naalden puur toeval is. Ik vermeld het maar even zodat iemand het misschien herkent.

  • 27 november 2005 om 22:51

    Niemand enige ervaringen ?

    Niemand kapotte pomp gehad ?

    Dan gaat ie donderdag waarschijnlijk open.

  • 28 november 2005 om 16:18

    Ik heb wel een pomp probleem gehad. Het probleem was wel erg vaag, niet zoals bij jou dat er een straaltje uit komt, eerder het tegenovergestelde. Wat het precies geweest is heb ik nooit kunnen achterhalen maar de motor wilde in eerste instantie niet meer verder als ik boven een te grote hoogte kwam (was in Pakistan, KKH). Maar na verloop van tijd wilde ie helemaal niet meer. Echt van alles geprobeerd om de oorzaak van het probleem te vinden tevergeefs. Uiteindelijk bleek het dus de pomp te zijn, vervangen en probleem opgelost. De oude leek gewoon in orde, heb er geen gekke dingen aan kunnen vinden :?
    (Heb ‘m nog wel)

  • 28 november 2005 om 18:15

    De meeste Supers staan veeeel te rijk dus dat-ie er op de KKH mee stopt kan wel kloppen. Ligt waarschijnlijk niet aan de pomp maar aan de afstelling.

  • 28 november 2005 om 20:33

    Het kan zeker kloppen dat je pomp gaat lekken als je aan je flotter bakje gaat pielen..

    Of toch niet.. nee het heeft niets met je flotterbak te maken … vaag verhaal dat wel..

    Bestel eerst de juiste pakkingen (plus-minus 3) voordat je de pomp open maakt, of knip/snij ze e.v. zelf van dun 0.3 of 0.5 mm pakking papier.
    Normaal gaat zo’n pomp niet uit zichzelf zomaar lekken dus concentratie is wel nodig …

    Als je pepernoten of schuimpies in je pomp vind dan zal dat het wel zijn.
    Groeten sint en piet