• 10 juli 2016 om 12:39

    *waarschijnlijk een beetje door Jos geinspireerd* Wie kent de Scandinavische landen een beetje, en kan me aangeven waar de leukste, langste, en verst van de beschaving gelegen gravel routes zijn.

  • 10 juli 2016 om 13:18

    In Oktober ga ik weer een weekje rijden aldaar. Wilco is gids:

    Zweden is 1 grote offroad track.

    http://www.offroadzweden.nl/

  • 10 juli 2016 om 19:54

    Ok, dank je Bert, krijg wel weer zin aan lekkere gravel wegen in rustige setting, denk dat ik met een paar weken even lekker die kant uit ga, campertje, en twee Suups erop, had al een beetje vermoeden dat het daar overwegend offroad is

  • 12 juli 2016 om 05:21

    Heb er net 5 jaar gewoond. Er zijn eindeloze gravelwegen, vooral Noord van de lijn Stockholm – Oslo woont eigenlijk niemand. Ik gebruik mijn gps en laat wegen vermijden, geeft vaak verassende “oplossingen”. Er staan veel borden verboden in te rijden, die kan je eigenlijk altijd negeren. Er is toch niemand om je een boete te geven. En je spreekt geen Zweeds. Soms moet je een slagboom voorbij ook, kan wat acrobatiek voor nodig zijn.
    Trouwens, echt offroad is het niet op de Zweedse gravelwegen, die zijn vaak in zon goede staat dat het gemiddelde Afrikaanse land er jaloers op zou zijn.
    Erg mooi typisch Zweeds gebied is Dalarna, NW van Borlänge tot aan de Noorse grens.
    Je weet dat je overal mag kamperen?
    Neem iets mee tegen de muggen …

  • 12 juli 2016 om 15:27

    et gebied rond Ostersund is populair bij autofabrikanten om hun prototypes te testen. Geen pottekijkers..

    We rijden er wel eens een dag zonder iemand tegen te komen.

  • 13 juli 2016 om 08:38

    Klinkt echt helemaal te gek echt wel beetje m’n ding, wist niet dat je er overal mag kamperen, nog beter, lijkt wel beetje Canada als ik me dat zo aanhoor, ook het gedeelte van auto prototypes testen, haven van Halifax stond er ook altijd vol mee, gaaf hoor, ik zal dan m’n motor maar vol me plastic zakken beplakken, haha, bedankt mannen!

    gps dus niet nodig zo te horen….