• 21 juli 2019 om 21:35

    Gisteren samen met Frans afgereisd naar Volkel. Had laat op de dag ingepland zodat niet al te veel van mijn vrije zaterdag sleutel tijd verloren zou gaan. Dit pakte goed uit, grote deel van de dag was het slecht weer. Maar volledig droog overgekomen in Volkel.

    Daar konden we ons inschrijven en wat krabbeltjes zetten. Niet alles door gelezen maar als blijkt dat één van de papieren een koopcontract bleek te zijn. Denk ik zomaar dat dit niet het slechtste is wat je kan overkomen.

    Groepje voor ons kwam terug, de één met nog een grotere grijs op het gezicht dan de ander. Zij waren nog flink nat geregend maar kon de pret niet drukken. Frans had geluk, bleef één motor over vanwege niet komen opdagen van een ‘ongelukkig’ persoon.

    Toch wel beetje zenuwachtig vertrokken we na een korte uitleg. Mijn ervaring van rijden op anders mans motor dat ik al snel het grensje probeer op te zoeken. Klein schuivertje op het onverhard zit dan in een klein hoekje. Testen, zonder testen daar was ik niet voor naar Volkel gekomen.

    Bij wegdraaien van bij Van Sleeuwen motor is direct duidelijk dat we niet met een 1 cilinder 450 te maken hebben maar met een echte motor. Strak en enorm stabiel. ( door de wat luie balhoofd hoek) Dat is denk de beste manier om te omschrijven hoe de motor stuurt.  We zouden in totaal een kleine 30 km afleggen waarvan voldoende onverhard. Direct bij wegrijden al voorgenomen achterin te gaan rijden, geeft net wat meer vrijheid om te spelen. Zolang Frans Verhoeven mijn niet op de schouders zou tikken. Het gemak waarmee de motor door de versnellingen zoeft, 130km in de 4de versnelling, zit je zo zonder dat je dit goed wel in de gaten hebt.

    Bij het eerste zandpad kwam direct de herinnering naar boven van het rijden op Jos vd Cross zijn XTZ660 echte Rally (BJ 1995)  paar jaar geleden in Frankrijk. Oke een tikkie zwaar, maar zodra je rechterhand iets aan gas draait vallen de kilo’s er direct vanaf. Motor pakt super op, stuurt echt heerlijk op het gas. Zit en sta positie was echt niks mis mee. Voldoende ruimte voor het lichaam en de mogelijkheid om te verzitten. Op het pad langs het kanaal en de betonnen ‘bunkers’, was er flink gat ontstaan naar mijn voorganger. (was even omgekeerd om Frans op te rapen, die had kort daarvoor de valbestendigheid van de T7 getest.) Gas er op, paar bultjes gedubbeld, de vering paar keer onderin, maar geen moment idee dat mis zou kunnen gaan. Demping pakte het goed op, met setje betere banden had nog flink harder gekund.

    Kortom is ben toch zeker wel verrast wat deze motor kan, ben er van overtuigd dat Yamaha hier wel iets moois mee in handen heeft.

    Zoek je betrouwbare reis allroad. Waarmee je de zand / stenen pistes in Marokko niet wild ontzien. De TET rijden in Frankrijk met bagage dan is dit echt de perfecte motor.

     

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 8 maanden geleden door TheHunter.
  • 22 juli 2019 om 13:07

    Zondagmiddag om 12:15 een heerlijk stukkie mogen ‘tetteren’ rondom Volkel.
    De T7 rijdt in elk geval volledig anders dan de 660, dat stukje extra power is heerlijk!
    Maar na weer een beetje geland te zijn, bedenk ik me dat ik ‘m een beetje TE ‘gladjes/netjes’ vind. Vind ‘m niet zo’n uitgesproken karakter/uitstraling meer hebben zeg maar én toch ook wel jammer dat het geen 1-pittertje meer is.
    Het zal me daarom ook niet verbazen wanneer (lees: hoop dat) er toch een dikke/grovere/opvallender uitvoering van komt, met ongetwijfeld een dikke tank en leuke(re) details.

    Conclusie voor mij: Rijdt heerlijk, maar ben (nog) niet overtuigt.

    Leuke middag gehad en mooi georganiseerd door Yamaha & Fa. v Sleeuwen.

    https://nl-nl.facebook.com/YamahaMotorNederland (Ook als je geen faceb.lid bent)

     

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 8 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 8 maanden geleden door Frank.
  • 22 juli 2019 om 21:09

    Yamaha moest wel veel vertrouwen hebben in haar T7 om alles en iedereen de modder in te sturen met Dakar Azen, Frans Verhoeven en WK enduro Winnaar, Wesley Pittens.

    Het begon gelijk al met een pittig modderstuk met vele sporen, maar tot mijn grote verbazing streek de T7 alles weg, achter mij kijkend bleef ook iedereen zonder problemen overeind, ook de in spijkerbroek rijdende mindere allroad dders, hadden op elke kruizing een brede grijns vanuit hun intergraal helm.
    Omdat ik mijn donkere zonnebril op had zag ik niet veel van de modder, en tot mijn grote verbazing gaf de T 7 geen krimp en ging kaarsrecht door.

    De voorrijder had er kennelijk ook wel lol in en hield het gas ook wagensweid open, Frans Verhoeven had het nog over dat in de derde versnelling beter was dan in zijn twee, maar wij reden heerlijk heerlijk in z’n vijfde en zesde versnelling rond 120 pu en ik had af en toe niet in de gaten dat we offroad reden, zo goed is de T7 blijkbaar.

    Staan op de motor bleek niet nodig te zien, dus ik bleef heerlijk zitten zoals je met een cross of endure motor doet, af en toe de voetjes van de steppjes lichtend voor wat extra tractie en het ding gewoon laten gaan, de motor boezemt veel vertrouwen in, ik kon mijn zonnebril ophouden, in diepe sporen en modder hoef je niet van het gas af, ongekend.

    De passie straalde ook van de Yamaha medewerkers en directie zo trots zijn ze op hun! T7 , en na afloop met de stoomcleaner alle preproduktie demo T7’s met liefde van modder verwijderden, motor historie in wording is wat er zich hier afspeelde. zo leek het wel.
    Iedereen had schik het leek wel een DTA treffen, met de T7 is Yamaha weer op Tenere niveau en eigenlijk alles wat je nodig hebt van een motor, werkelijk top!

  • 24 juli 2019 om 21:38

    gezelilg dagje weer  en nog met een geweldige nieuwe motor rijden.degene die hem besteld hebben krijgen zeker geen spijt.jaroers!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 24 juli 2019 om 22:30

    Ik heb zeker geen spijt dat ik hem besteld heb. Maar ikkannogsteedsnietwachtenniet.

  • 25 juli 2019 om 11:10

    Ik heb zeker geen spijt dat ik hem besteld heb. Maar ikkannogsteedsnietwachtenniet.

     

    Ik denk dat de vreugde alleen maar zal groeien Phillip, je hebt een geweldige motor gekocht, zeer gefeliciteerd.

     

  • 25 juli 2019 om 12:09

    De motoren zijn binnen. Nu nog wat accesoires monteren

  • 26 juli 2019 om 10:22

    Gefeliciteerd!!
    Een mooie combinatie!
    Ik durf het bijna niet te vragen… haha.

    Veel leuke/mooie km’s gewenst.

  • 28 juli 2019 om 12:06

    Nou hij is binnen hoor! Mijn pa kan er ook zijn ogen niet vanaf houden.

  • 28 juli 2019 om 14:54

    Mooi man. Als het goed is krijg ik hem volgende week. 30-03 online besteld 02-04 bij de dealer bevestigd en 03-04 email met bevestiging van Yamaha. En jij.

  • 29 juli 2019 om 07:11

    Nou hij is binnen hoor! Mijn pa kan er ook zijn ogen niet vanaf houden.

    Van harte gefeliciteerd, wat een mooi ding man!!

    Ook stinkjaoers….haha, nee hoor, hardstikke blij eigenlijk. Dat wij als Teneristen weer over zo’n fijne Yamaha kunnen beschikken.

    Geen excuses meer voor een ander merk.

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 8 maanden geleden door iggyxp.
  • 29 juli 2019 om 07:15

    De motoren zijn binnen. Nu nog wat accesoires monteren

    Prachtig!! felicitaties!

  • 29 juli 2019 om 07:31

    Vondt de echte Worldraid fiets wel een plaatje, helaas is deze niet te koop..

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 8 maanden geleden door iggyxp.