• 26 maart 2022 om 13:00

    Goede middag,

    ik ben gisteren rond 430km na de Harz en terug,binnendoor gecruised. Op de terugweg vond ik het zadel toch erg hard voor mijn zachte reet. Ook ik wordt niet jonger, zo te zien.

    Dacht dat het rallyzadel nog wat lekkerder is dan de origineele bank.

    Heb geen zin om bij touradreck 500€ voor een ander zadel te betalen. Hier kost het 260€ om het zadel wat zachter te maaken. https://www.alles-fuern-arsch.de/yamaha-tenere-700-rally-edition/

    Hebben jullie alternatieven? Bij ebay kan ik een origineel zadel voor 170€ krijgen. Is die beter voor lange ritten?Of gewoon het oude schaap weer uit de kast trekken?

     

    Groeten Ekko

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door ekko.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door ekko.
  • 26 maart 2022 om 18:01

    Hoi Ekko.

    waar je nog naar zou kunnen kijken is het originele rallyzadel van Yamaha.

    Maar let op: daar zijn twee versies van. Beiden zijn wel ééndelige zadels, maar het ene zadel is zachter dan het andere.

    Het meest zachte zadel werd vanaf het begin geleverd als je het rally-pack kocht bij je Ténéré. Dit zadel is 4 cm hoger dan origineel. Ik denk dat dit iets voor jou zou kunnen zijn.

    Later is Yamaha gekomen de Rally-edition (die met de speedblocks op de tank) en hier zit een zadel op dat 2 cm hoger is dan origineel, maar bijna net zo hard. Dit zadel heeft ook de naam Yamaha op de zijkant van het zadel gedrukt staan. Dit zadel heb ik en kostte nieuw ongeveer €350,-. Maar nogmaals, dit zadel is niet zachter dan het zadel dat je nu hebt.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groet,

    Léon R.

  • 26 maart 2022 om 19:55

    Ha Leon, ja die rallyzadel met het Yamaha logo op de zijkant heb ik. Dat vind ik juist erg hard. En jij zegt, die is net zo hard als de tweedeelige zadel?

    Die 4cm hoogere is niks voor mijn korte beenen.

     

    Groet Ekko

  • 27 maart 2022 om 11:25

    Ekko,

    Het is goedkoper om je zachte achterste harder te maken…veel trainen dus.

     

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door mike.
  • 27 maart 2022 om 21:16

    Ekko, Het is goedkoper om je zachte achterste harder te maken…veel trainen dus.

    Zo ga ik het doen. Dank voor de tip!

  • 28 maart 2022 om 10:59

    Ekko, Het is goedkoper om je zachte achterste harder te maken…veel trainen dus.

    Hahaha!
    Een basic Basic-Fit abonnement kan precies, incl. ‘mooie’ rugzak..

  • 28 maart 2022 om 21:30

    Het zadel is behoorlijk stevig, maar niet te hard. Het echte probleem is dat het te smal is (ja, voor je dikke …).

    Zo staat het ook op de site:

    Die neue Sitzfläche ist breiter und waagerechter gestaltet

    Dan is die 260 euro voor het aanpassen van je zadel misschien nog helemaal niet zo gek.

    Jan TTRAP heeft ook zijn zadel laten aanpassen, stuk breder. Niet echt gratis.

     

  • 28 maart 2022 om 21:50

    Hoi Ekko.

    Naar mijn mening is het rallyzadel dat jij hebt (met witte letters) inderdaad ongeveer even hard als het originele tweedelige zadel. Ik heb het rallyzadel gekocht omdat het hoger is en dat vinden mijn benen fijner. Maar met €350,- is het niet goedkoop. Jouw zadel laten aanpassen lijkt dus niet zo’n slechte oplossing. Succes met de beslissing.

    groet,

    Léon R.

  • 10 april 2022 om 14:48

    Gewoon een schapenvachtje erop, zit prima

  • 15 april 2022 om 12:55

    Gewoon een schapenvachtje erop, zit prima

    Precies!

     

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 10 mei 2022 om 10:17

    Evt alternatief is ook om een fietsbroek aan te trekken. Heb zelf ervaren dat dat best prettig is. Eén kopen met een goed dik zeem.

    Uiteindelijk is lang zitten, snelwegkilometers maken, gewoon niet fijn. Beste alternatief is dan om het onverhard op te zoeken….

  • 10 mei 2022 om 21:03

    Aah nee, ik zweet altijd zo enorm aan mijn reet. En met zo een absorberend leeren ding tussen mijn beenen wordt het tijdens de lunch verschrikkelik doordringend en vuil stinkend. Dat vind ik niet fijn voor de anderen.

    Außerdem habe ich den Befehl von Mike ausgeführt.

    Mijn zachte achter is nu stukken harder en ik kan eindelijk lid van de Iron butt associacion worden. http://www.ironbutt.org

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door ekko.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door ekko. Reden: Blablabla