• 18 maart 2023 om 00:21

    @Fred, bedankt voor je info, bewaar ik voor de toekomst.

    De organisatie van de DTA Vogezentour 2023 is rond. De inschrijving is sinds 6 maart gesloten! Het Hotel is al besproken. We hebben mooie routes om te rijden. Afspraken zijn gemaakt.

    Frans

     

    ,

  • 6 juni 2023 om 13:45

    En dan is het ineens juni, nog een paar weekjes en dan…
    Hebben we er al een beetje zin in? Ik wel!

  • 11 juni 2023 om 22:20

    Hallo allemaal, en Frans, ik heb mij jammer genoeg afgemeld voor de tour door de Vogezen omdat ik in de verhuizing naar Thailand zit en het allemaal een beetje meer werk is dan verwacht, maar wens jullie heel veel plezier, groetjes, Iggy

  • 1 juli 2023 om 18:13

    Zo, we zijn weer thuis en alles is heel gebleven.

    Was een leuke week in de Vogezen, met perfect rijweer!
    Marcel, Daniel en ik maakten op de heenreis een tussenstop bij Moto hotel Hutterscheiderhof en Frans & Jan reden in een keer met de auto en trailer naar Bussang.
    Terugreis hebben we allemaal wel in 1 keer gedaan en dat bleek -ondanks een zere bips- achteraf prima te doen.

    Mooie omgeving met hele leuke slingerweggetjes, waarvan er 1 toch echt nóg een keer gereden moest worden en de omgeving even bijzaak werd.

    Prima locatie + eten van hotel, alleen hadden Marcel en ik geen schik met de bedden, wat een ongelovelijke #$@%*? dingen! Helaas gaat je dat na een paar nachten toch opbreken.
    Waarschijnlijk hadden wij de verkeerde kamer gekozen, want bij elk ontbijt zaten steeds 3 uitgeruste koppies tegenover ons…grrrr.

    De Grand Ballon was een soort magneetje (nouja, het terras en daar hebben we dan ook veel van ons zakgeld aan ijs opgesmikkeld.
    Op de laatste dag stonden de ijscoupes zelfs al voor ons klaar!

    Mooie uitzichten, mooie meren, mooie rotswanden, opvallend weinig mooie ‘mensen’ (voor zover we daar oog voor hadden natuurlijk
    Maar die rotswanden… ongelooflijk steil en een wonder dat het niet naar beneden komt zetten. Het lijkt soms of het over je heen hangt, maar het is gewoon 3 keer hoger/verder weg dan je denkt.
    ‘Iemand’ probeerde nog om (naar typisch Noord-Hollands gebruik?) een kleine lawine op te wekken, gelukkig bleef het rotsblok ergens achter steken en werd een ‘disaster’ voorkomen..

    Heb me prima vermaakt en weer veel gelachen.
    Frans bedankt voor organiseren, allemaal bedankt voor de gezelligheid!

    Foto’s staan/komen in het album.

    Totheloo.

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 4 weken geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 4 weken geleden door Frank.
  • 12 juli 2023 om 12:47

    Nog meer leuke foto’s in het album, ook vanaf de motor van Frans!

  • 25 juli 2023 om 11:13

    ——xxxxxx—–
    Arjan schreef:

    Kon niet bij de Vogezen tour zijn. Maar een weekje later ben ik alsnog naar de Vogezen geweest. Op de nieuwe Super Ténéré

    Was mijn eerste keer in de Vogezen. Echt super! //

    ——-xxxx——

    Nu kan ik dit berichtje niet terugvinden op het forum via de link in de mail, dus heb het er hierboven even bij geplaatst.

    Arjan, je bent niet alleen voor de eerste keer in de Vogezen, maar je bent ook gelijk de eerste die de nieuwe Super Ténéré gezien én gereden heeft!
    Ik had het er laatst nog over, wanneer komt die nieuwe nou es.
    Het zou natuurlijk wel heel leuk voor je zijn, maar ben bang dat de plaatselijke Yamaha dealer je beetgenomen heeft met een ‘nieuwe ouwe’…
    Maar alles kan, dus kom maar op met de foto’s en help ons uit deze ondraaglijke onzekerheid!

     

    • Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door Frank.
  • 25 juli 2023 om 15:00

    Hoi Frank,

    Ja, vond ‘t ook vreemd, berichtje lijkt verdwenen. Had het bericht bewerkt, omdat de link erin onjuist was. Maar daarna was het bericht weg.

    Hier is ‘t filmpje: https://youtu.be/cVanHyuUvxg

    En nee, ‘t is niet een nieuwe Super Ténéré in de zin van een 2023-versie of zo. Het is een Super Ténéré uit 2018, maar nieuw voor mij. Op ‘t eind van ‘t filmpje zie je ‘m even helemaal in close-up.

    Groetjes,

    Arjan.

  • 26 juli 2023 om 00:07

    Arjan, leuk filmpje! Veel beelden zijn ook voor ons, van de DTA Vogezen Tour, erg herkenbaar! Prachtig gebied en idd maakt het vaak niet uit welke weg je rijdt, ‘t zijn gewoon veel gave weggetjes, ideaal voor Ténéré’s 😊.

    Wij hebben, vanuit een centraal gelegen hotel, 4 verschillende dagroutes gereden, maar ook toen de GPS niet de goede route begreep hadden we heerlijke wegen, wel met een wisselende kwaliteit wegdek, maar daarvoor zijn de all-roads toch uitgevonden 😉.

     

  • 27 juli 2023 om 12:43

    Hoi Frank, Ja, vond ‘t ook vreemd, berichtje lijkt verdwenen. Had het bericht bewerkt, omdat de link erin onjuist was. Maar daarna was het bericht weg. Hier is ‘t filmpje: https://youtu.be/cVanHyuUvxg En nee, ‘t is niet een nieuwe Super Ténéré in de zin van een 2023-versie of zo. Het is een Super Ténéré uit 2018, maar nieuw voor mij. Op ‘t eind van ‘t filmpje zie je ‘m even helemaal in close-up. Groetjes, Arjan.

    Hoi Arjan,

    Ahaa, zo ziet het…wel jammer dat het (nog) geen nieuwe super blijkt te  zijn, maar heb zo’n vermoeden dat daar binnenkort verandering in komt. Ze kunnen toch niet achterblijven in Hamamatsu, misschien wordt het wel een 1000 triple…maar een smallere/lichtere twin zal wel de voorkeur krijgen.

    Leuk filmpje en leuk dat je dit kon combineren in de Vogezen!