• 13 januari 2023 om 23:03

    Vogezen Tour 24 – 29 juni 2023

    In 2022 hebben we een tocht naar de Vogezen gehad, toen ging er best veel tijd in de heen- en terugreis zitten en hebben we maar 1,5 dag in de Vogezen kunnen rijden (bij ruim 30 graden!).

    Maar dat was genoeg om te zien dat het echt een schitterend gebied is om meerdere dagen te willen rijden.

    Dit jaar hebben we een nieuw, heel ander plan: 4 volledige dagen in de Vogezen rondtoeren vanuit een centraal gelegen hotel (ten westen van Colmar). Daar zijn veel motorvriendelijke hotels.

    We willen verzamelen op zaterdagavond, rond 18 uur, bij het hotel. Daar blijven we dan 5 nachten zodat eenieder op donderdagmorgen terug kan rijden. Als we ook in meerpersoons kamers willen slapen kunnen we de kosten drukken.

    De Vogezen zijn een erg gewilde (motor)toeristische bergen-regio! Dat betekent dat er tijdig gereserveerd moet worden: medio maart!

    Als je serieuze belangstelling hebt, geef je dan op via de Agenda, voor 6 maart!

    Dan kan ik op zoek naar geschikte accommodatie en daarna kan ik ook een inschatting maken van de kosten. Zodra ik weet wie er definitief meegaat, kan ik reserveren en moet er ook de borg / voorschot betaald worden.

    Als er nog vragen zijn, mail me gerust!

    Frans

  • 18 januari 2023 om 15:18

    Leuk idee Frans, was gezellig in ’22 dus voor herhaling vatbaar.
    Ben bezig met ander reisje, maar denk dat het wel gaat passen. Heb me iig. vast aangemeld.

    Wel lekker dat in het oosten de jaarlijkse regenval veel lager is en de gemiddelde temperatuur hoger ligt dan in het westen (geleend van internet ;).

    Bijdeweg:
    Kamer delen met een weinig tot niet snurkend persoon m/v geen probleem.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Frank.
  • 21 januari 2023 om 01:27

    “Bijdeweg:
    Kamer delen met een weinig tot niet snurkend persoon m/v geen probleem.”

    Op meerpersoonskamers geldt de regel dat het geluid maximaal conform de DB-regels voor de uitlaat van de T7 mag zijn. (stationair)
    Voor een éénpersoonskamer is het niveau beperkt tot het omzagen van een bos! ?

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door haveloos.
  • 13 februari 2023 om 00:00

    Omdat ik vragen kreeg over de heen- en terugreis nog info hierover.

    Iedereen is anders gelukkig en iedereen heeft zo ook zijn eigen ideeën over motorreizen. De één wil met een motortrailer, de ander rustig binnendoor.  Om naar de Vogezen echt binnendoor te rijden is zeker anderhalve dag nodig, vanuit het Noorden des Lands dus 2 dagen. Via de snelweg kan wel in één dag (zo’n 600 km van Utrecht), maar dat is aangenamer met de auto + trailer.

    Kortom het heen en terug gaan rijden wordt bepaald door de deelnemers in overleg.

    Frans

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door haveloos.
  • 20 februari 2023 om 13:08

    Het lijkt mij hardstikke gezellig, ik zal vanuit het zuiden komen met het campertje en motor op de trailer, dus voor mij is een camping oke, leuk innitiatief.

  • 25 februari 2023 om 23:33

    Hoi Iggy, “ dus voor mij is een camping oke” .

    Als ik in maart weet waar we in een hotel terecht kunnen, zal ik je informeren over de campings in de buurt daarvan.

    Eerst maar een zien wie er nog belangstelling heeft. Om nog een hotel te kunnen boeken is sluitingsdatum van de voorinschrijving op 6 maart! 

     

     

     

     

  • 27 februari 2023 om 20:15

    hoi frans  ik heb mij aangemeld,maar ik moet nog even kijken of ik vrij kan krijgen. het lijkt mij in ieder geval leuk om mee te gaan

     

    groetjes marcel

  • 5 maart 2023 om 00:20

    LET OP:  Voor de Vogezen Trip is dit jaar gekozen om 4 dagen door de Vogezen rond te kunnen rijden en logeren we in een motorvriendelijk hotel. Zeker omdat de Vogezen nogal toeristisch zijn, is het noodzakelijk om tijdig een hotel te reserveren. Daarom moeten belangstellenden zich ook uiterlijk zondagavond 5 maart opgeven.
    6 maart: voorinschrijving is nu gesloten

    Pas als ik daarna een optie bij het hotel heb en de exacte kosten weet, kunnen jullie je belangstelling definitief maken door aan mij het voorschot/borg over te boeken.

    Diegenen die al belangstelling getoond hebben krijgen een persoonlijke mail hierover.

    Groet, Frans

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door haveloos.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door haveloos.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door haveloos.
  • 12 maart 2023 om 19:06

    Hoi Frans & anderen,

    Ik meld me hierbij af, merk dat ik niet voldoende gemotiveerd ben voor de Vogezen. Wens jullie heel veel plezier!

    Update 13/03: Na paar uurtjes nachtrust de motivatie weer teruggevonden en kon nog net gezellig mee.. Wens ons heel veel plezier!

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door Frank.
  • 12 maart 2023 om 23:56

    Hoi Frank,

    Jammer dat we je altijd gezellige aanwezigheid moeten missen.

    Maar het is helemaal correct dat je nu tijdig afgemeld hebt. Dank! We hebben eerst geïnventariseerd wie belangstelling had en pas als het Hotel geboekt moet worden, moet de definitieve keuze van deelname bevestigd worden. En dat was nu dus.

    Bedankt voor je meedenken, jammer dat we op een verschillend spoor zaten, maar gelukkig niet op eenzelfde en tegengesteld spoor, zoals onlangs in Griekenland !

    Volgend jaar misschien een nieuwe kans?

    Frans

  • 13 maart 2023 om 00:23

    Let Op: Vogezen Tour 2023 gewijzigd, is nu 1 dag later, van 25 – 30 juni !

    Organisatorisch probleem is tegenwoordig dat veel accommodatie voor groepen tijdig geboekt moeten worden! In de Vogezen had ik in de eerste week van maart al het probleem dat het eerste Hotel al vol was, het tweede helemaal niet antwoordde en het derde wel plek had, maar niet voor de eerste nacht op zaterdag. Dus moesten we overleggen of het mogelijk was om de Tour 1 dag later te plannen.

    Leermoment: Veel Activiteiten moeten tegenwoordig vroeg geboekt worden, zoals bij campings, hotels en terreinen.

    Frans

  • 13 maart 2023 om 13:24

    Heb je ook een plaats, dorp of stad in gedachten Frans? dan kunnen wij eventueel met je meedenken wat betrefd het vinden van accomodatie.

  • 13 maart 2023 om 15:43

    Ik weet nog een goed adres in de Rue des Chabots in Anould.

  • 13 maart 2023 om 16:26

    Een heel huis. Beneden 2 slaapkamers en boven een grooote slaapzolder.

    Edith en Yves wonen  in het huis ernaast, ze zijn heel behulpzaam, kennen alle mooie plekjes in de buurt en de goeie restaurants en zo. En ze hebben een bbqhut in de tuin. Vraag dan hoe ik het weet. Je kunt daar in  de buurt ook nog de bossen in op bospaadjes. Of naar de skigebieden bergwegen afrossen.