• 18 maart 2021 om 10:21

    Juist! Nu zonder foto’s.. kijken of het lukt

    Een paar dagen terug reed ik op mijn supert toen ik wel een heel brute brul hoorde.. blijkt? uitlaatspruitstuk gescheurd! Vlakbij het blok, je kan de scheur niet zien maar de bocht wel een klein centimetertje heen en weer duwen, hehehe.

    Met wat moeite heb ik de moeren waarmee het vastzit aan de bouten uit het blok losgekregen, maar de stukken daarop zitten echt muurvast. Het zijn een soort grote flensen, ik weet ook niet hoe je ze eigenlijk noemt iig zitten ze tegen het blok aan, om het spruitstuk heen, per buis 1 “flens”. Tips om ze los te krijgen, iemand?

    Tenslotte denk ik dat ze niet herbruikt hoeven te worden, volgens mij (als ik het goed zie) zitten bij een nieuw RVS spruitstuk de flens eraan vast en schuif je die zo over de bouten die uit het blok komen. Toch?!

     

  • 18 maart 2021 om 16:48

    plaatje erbij, zou het lukken?

    downpipe van haynes:

    hd

  • 18 maart 2021 om 16:50

    jaaaaa wat een feest!

    Meteen nog één: mijn downpipe. De linker is gescheurd..

    md

  • 18 maart 2021 om 18:41

    Beetje met een hamer wat tikken.
    De flens en de bouten zijn allebei gecorrodeerd (Roest is corrosie maar corrosie is niet per definitie roest) en daardoor uitgezet.
    Met voorzichtig tikken met een stalen hamer (creëert meer trilling) en eventueel met een wrikijzer of grote schroevendraaier als hevel erachter helpen.
    Als je weet dat zulke klusjes eraan zit te komen dan is het ook wel handig om op tijd al te beginnen met inspuiten met een goede kruipolie zoals bijvoorbeeld IMAL (dus geen WD40). Tussendoor kan je gerust nog rijden, dat helpt alleen maar.

  • 19 maart 2021 om 09:35

    Wij hebben hier rost-off ice bevrieskruipoliespray.

    Wil je die proberen ?

  • 19 maart 2021 om 10:04

    Wij hebben hier rost-off ice bevrieskruipoliespray. Wil je die proberen ?

    Nóóit van gehoord.. dus graag! is dat dit spul? 

     

  • 19 maart 2021 om 10:07

    Beetje met een hamer wat tikken. De flens en de bouten zijn allebei gecorrodeerd (Roest is corrosie maar corrosie is niet per definitie roest) en daardoor uitgezet. Met voorzichtig tikken met een stalen hamer (creëert meer trilling) en eventueel met een wrikijzer of grote schroevendraaier als hevel erachter helpen. Als je weet dat zulke klusjes eraan zit te komen dan is het ook wel handig om op tijd al te beginnen met inspuiten met een goede kruipolie zoals bijvoorbeeld IMAL (dus geen WD40). Tussendoor kan je gerust nog rijden, dat helpt alleen maar.

    toevallig precies wat ik van plan was, om het rijden na  – dus daar begin ik zo maar even mee in het zonnetje!

    Mijn kruipolie is geen WD40 maar wel van het merk WD40 (“WD40 specialist kruipolie”) – is dat slecht kwaliteit? Het werkt goed voor piepende scharnieren, voor de rest weinig ervaring mee

  • 19 maart 2021 om 10:17

    Geen ervaring mee maar zolang het de specifieke kruipolie versie is zal het wel goed zijn.

    De meeste mensen kennen alleen de blauw gele bus die alles moet kunnen maar uiteindelijk niet goed doet.

  • 19 maart 2021 om 12:39

    nee rost off ice

    Kom je het halen ?

     

  • 19 maart 2021 om 13:09

    Kom je het halen ?

    Graag!

  • 24 maart 2021 om 12:03

    nee rost off ice

    Werkt perfect! Met dit spul de voorbochten van mijn 30 jaar oude Tenere ook los gekregen. Geen hamer of schroevendraaier aan te pas gekomen.