• 12 maart 2019 om 12:12

    Betekent dat dat je zelf een Tripy hebt? Ik weet niet of de mogelijkheid er is dat je alleen de file krijgt.

  • 12 maart 2019 om 12:13

    Ik wil een roadbook en tripy 2 bestand. Ik ga voor de eerste keer met papieren roadbook rijden. Die tripy is het backUPplan.

    Dus je hebt zelf een Tripy?

    Weet niet of je ook alleen de file kunt krijgen …

  • 12 maart 2019 om 12:24

    Ja ik heb zelf een tripy2 . Ik heb al even met Ad ontact gehad hierover. Hij stuurt het 12 maart per mail op (vandaag dus;-))

  • 12 maart 2019 om 12:25

    Namens Michel Campen. Hij wil een papieren roadbook.

    Grt Werner

  • 12 maart 2019 om 12:44

    Heb contact met ad gehad en hij regelt een tripy voor mij

  • 13 maart 2019 om 16:08

    Net de briefing van Ad Ketelaars binnen, zie hier beneden. Er zat ook een .trb bestand bij voor de Tripies. Mocht je die nog niet hebben gekregen, graag een mail aan: aukeboss(apenstaart)yahoo.com.

    We verzamelen om 09.00 uur. Iedereen ook 13 eur mee om aan Ad K te betalen. De rit kost 18 eur, maar DTA sponsor met 5 euri pp.

     

    Tot zondag!

     

    Briefing Transwalonië endurorit op zondag 17 maart, (briefing Transwallonie Endurotour am 17. März).

    Het is voor komende zondag gelukt om een mooie rit van bijna 200 kilometer lengte aan te bieden. Omdat het begin/einde van deze rit, wat overlappingen bevatte, is de rit naar het einde toe, in 2018 op vele punten gewijzigd. Voor deze editie zijn er enkele detailverbeteringen doorgevoerd.

    De weersverwachtingen zien er niet slecht uit. Maar gezien de voorbije natte weken, zal het toch voor de meesten een pittige tocht worden. Mocht je verhinderd zijn om te komen, laat het dan z.s.m weten.

    Zoals je waarschijnlijk al hebt gelezen in de algemene informatie, is het vertrek en de aankomst, achter op de parkeerplaats van de grote Carrefour supermarkt aan de reustraat in Diest (B).
    Deze is gelegen langs de Leuvensesteenweg. Helaas hebben we hier niet de faciliteiten zoals je normaal gewend bent bij de Enclave of de Hart van Brabantrit. Het vertrek is vanaf een grote parkeerplaats, dus gewoon buiten. Bij regenachtig weer, kan het daarom lastig zijn om een papieren roadbook in je houder te draaien. Houd daar zelf eventueel rekening mee.
    Je kunt geen camper op deze parkeerplaats zetten om te overnachten, er wordt door de politie op toegezien. In Molenstede is camping “De Stille Kempen”. Je kunt voor een eventuele overnachting ook informeren bij hotel De Modern aan de Leuvensesteenweg.

    Aanmelden kan tussen 8.15 en 10 uur. De eindtijd van de rit is 17 uur. Indien het je niet lukt om dan terug te zijn, bel dan even 0031651565237 Indien je om 17 uur nog een stukje moet rijden, neem dan telefonisch contact op. Er wordt ook gevraagd om het autotype en mobiel telefoonnummer te noteren. Dan kunnen we zien wie er nog onderweg is. Van solorijders willen we graag een tweede telefoonnummer hebben.
    Indien er deelnemers zijn, die naast hun Tripy ook een roadbook willen meenemen (de organisatie kan niet garanderen dat elektronica goed blijft functioneren), dan is dat mogelijk. Laat me dat dan a.u.b nog even weten. Vergeet op het einde van de rit niet om het roadbook weer in te leveren. De roadbooks moeten op de ritdag weer worden ingeleverd.
    Het trb.bestand (Tripy) is op datum beveiligd. Het bestand dat ingeladen moet worden, stuur ik bijgaand mee.

    Een uitleg over het inladen van het bestand in de Tripy zit ook in de bijlagen. De Tripyroute opent pas op de track. Dus niet thuis. Je moet thuis wel kunnen zien, hoeveel kilometer de ronde is en hoeveel kilometer het hemelsbreed van je huis naar Diest is.
    Meld je a.u.b. bij terugkomst af. Indien er even niemand van de organisatie op de parkeerplaats is, bel dan 0031651565237

    Hierna volgen nog enkele wetenswaardigheden:

    – Roadbooknummer 102: Als je 100 meter voorbij het fietspad rijdt, (waar je eigenlijk rechtsaf moet) en dan rechtsaf het pad inslaat vind je een afgraving waar een baantje in is gereden en waar wat klimmetjes inzitten. Liefhebbers kunnen hier enkele rondjes draaien.
    – Roadbooknummer 221: Volg het single track en houdt zodoende rechts aan. Tegenwoordig kun je ook links aanhouden en over het veld rijden. 224 is een eenrichtingsweg geworden.
    Tokkel hier rustig naar beneden.
    – Roadbooknummer 288: Op dit punt zijn enkele mooie single tracks in de hellingen gereden. Rij daarvoor bijna op het einde van 284, links het bosperceel in.

    Hoewel de naam (Transwallonië) misschien anders doet vermoeden, gaat deze rit niet door de Ardennen. Wel door een dunbevolkt glooiend gedeelte van België, oostelijk van Brussel. Deze route bestaat voornamelijk uit veldwegen, bosranden, kleine bospercelen en wat “jungle tracks”. Zeker de moeite waard voor degenen die hun motor eens flink de sporen willen geven. Mooie glooiende paden met veel bochten. Maar het is en blijft in deze contreien zeer verraderlijk. Uiterste concentratie is zeer belangrijk. Zelfs onder droge omstandigheden. De kleigrond is dan bikkelhard en bevat onzichtbare sporen die verstopt liggen onder het gras. Bedenk steeds dat er geen bekers te winnen zijn en dat er niet op elke hoek een Eerste Hulp Post is ingericht. Voor pechgevallen kun je me bellen. Je wordt dan weer op weg geholpen of opgehaald.

    De startlokatie van de Transwalloniërit in Diest (B), is gelegen op de parkeerplaats van de Carrefour in Diest. De Carrefour is een grote supermarkt, die gelegen is aan de uitvalsweg naar Leuven en Tienen aan de Leuvensesteenweg. Rijdende op de A2, neem je afrit 24 ter hoogte van Diest. Vervolg richting Diest . Bij de eerste verkeerslichten, ga je rechtsaf en parkeer je helemaal achteraan op de parkeerplaats. Dit is achter het restaurant. Via Antwerpen neem je de A13 richting Hasselt en Luik. Neem afrit 23. Volg richting Diest. Ter hoogte van Diest volg je Leuven en Tienen. Je komt dan op de uitvalsweg naar Leuven en Tienen. Juist voorbij de Mc Donalds linksaf. Voor overnachtingen: http://www.hoteldemodern.be of camping De Stille Kempen in Diest.
    Aanmelden tussen 8 en 10 uur. Op de parkeerplaats, aan de zijkant van de winkel.

  • 14 maart 2019 om 10:02

    Ik moet me afmelden. twee kinderen met oorontsteking hier, waardoor ik zelf inmiddels ook wat slaap tekort kom en de motor ook niet klaar is.

     

    Veel plezier en sterkte voor hen die wel gaan. Echt goede noppen zijn onontbeerlijk lijkt me.

  • 14 maart 2019 om 19:43

    Hallo allemaal, ook ik moet me helaas afmelden.
    Had er erg veel zin in, zeker na de leuke vorige rit.

    Hoop graag later in het voorjaar op een maandag of dinsdag met iemand af te kunnen spreken, om alsnog via Ad ergens een Tripy tocht te rijden.

    Veel plezier allemaal en hou het heel.

    Gerald

     

  • 14 maart 2019 om 21:33

    Had juist zin in, na vorige week afzien in Holten nu ff cruisen in Diest.

    (verslagje Holten )

    Helaas is mijn TT op het moment ff uit gebruik, wilde in voorbereiding van de weder opbouw de schokbreker los halen uit de achterbrug. Dit eindigde in een actie met een slijptol.  Materiaal is onderweg, maar ga nu mijn zaterdag benutten om een eind te komen met opbouwen, goed maken van de achterbrug.

    Veel plezier

     

  • 15 maart 2019 om 17:57

    Ik ga ook mee, blijf zaterdagavond vlakbij logeren. Hoop aan te sluiten bij een groepje, want ik heb nog geen roadbookhouder.

  • 16 maart 2019 om 08:15

    Was vergeten mij in te schrijven maar ik ben er ook bij.

    Gaanwenogwatleuksdoen?

  • 16 maart 2019 om 15:35

     

    Oei oei oei….dat wordt weer een mooie rit!  Motortje staat klaar, nieuwe noppen en weinig lucht voor extra grip. Zo’n dag zal het worden denk ik…..

    Tot Morgen! (wordt een vroegertje…)

    Dennis

     

  • 16 maart 2019 om 16:18

    Ha (Ko en Vincent) Er heeft zich nog een relaxte rijder aangemeld!

    En nog één.

  • 18 maart 2019 om 18:51

    Waar blijven de jaloers makende verhalen??

  • 18 maart 2019 om 19:17

    Het was wederom weer een legendarische rit!! Ik denk dat iedereen nog aan het herstellen is…..;-)))