• 8 juli 2016 om 14:25

    Ik ga een andere motor in m’n 3AJ hangen en bij vervangen van de keerring van de toerenteller aandrijving valt het me op dat er geen olie uit kwam en ik vraag me af hoe de motor olie bij dat wormwieltje komt.

    Is het verstandig om er wat olie in te gieten voor ik het ding weer tegen het blok schroef?

  • 8 juli 2016 om 18:03

    Oliepomp brengt de olie omhoog en spuit deze rond in de kop. Als het blok ff stil staat zakt de olie terug naar de tank. Kan geen kwaad om via klepstel inpectie luikjes wat olie op de nokkenas te gooien.

  • 10 juli 2016 om 05:07

    Ja hoor doe daar maar wat olie in. Bij dat wormwieltje

  • 10 juli 2016 om 08:43

    Is het verstandig om er wat olie in te gieten voor ik het ding weer tegen het blok schroef?

    Ja,
    en t is ook verstandig om te zorgen dat t daarna goed afdicht.

    vraag me dan hoe ik dat weet…

  • 10 juli 2016 om 15:31

    [quote=”Ronald” post=33731]
    Is het verstandig om er wat olie in te gieten voor ik het ding weer tegen het blok schroef?

    Ja,
    en t is ook verstandig om te zorgen dat t daarna goed afdicht.

    vraag me dan hoe ik dat weet…[/quote]

    Omdat anders de olie daar langzaam naar buiten lekt?

    De keering waar het asje dat de kabel aandrijft heb ik al vervangen, de O ringen tussen kop en aandrijving leek niets mis mee, maar ik zal van de week daar nog nieuwe voor halen.

  • 10 juli 2016 om 15:56

    Wat kan gebeuren is dat dat de motorolie via de toerenteller naar buiten komt. Door niet zo beste keerringen. Blijft raar dat er olie uit de omgeving van je tellerhuis komt lopen. De smering is dan wel op orde maar de afdichting niet. Maar ach… Motorfietsen met wat incontinentieproblematiiek hebben toch charme