• 2 april 2025 om 20:39

Wat een gaaf project.

Is wel even anders dan je xt550

• 3 april 2025 om 23:09

Wat een gaaf project. Is wel even anders dan je xt550

Ja, er is sindsdien het een en ander veranderd…

En gek genoeg is de motor ook veranderd. Vandaag weer even gestart en ineens is het check-engine lampje uit.

• 4 april 2025 om 00:48

Misschien moest een sensor zich inlezen.

Als alle lampjes uit zijn kun je ” blaffen” . Ben erg benieuwd wat je bevindingen zijn na zo’n enorme upgrade.

Mooi spul!

• 21 april 2025 om 09:08

En de stickers zijn er op gegaan. Dat transformeert de motor weer helemaal.

• 21 april 2025 om 23:37

Waaauwww die is gaaf geworden!!
    Wat een mega verschil met ‘gewoon’ zwart.. goed gedaan hoor.
    Nachtwerk, het wordt alweer licht! 

• 22 april 2025 om 06:18

Dat ziet er goed uit!

• 24 april 2025 om 21:07

Wat een apparaat, geweldig.

• 25 januari 2026 om 15:09

Goedemiddag Komkommer,

Heb je wellicht dat 3D-geprinte tooltje nog? Ik heb onlangs ook de het 2-delige koppelingsdeksel gekocht, waarbij ik mij al afvroeg hoe ik de mechanische seal in het deksel zou gaan krijgen.

Ik heb overigens ook de GYTR airbox geïnstalleerd. Mag ik vragen waar je jouw ECU hebt laten flashen? Mijne heb ik bij OTR laten doen, waar ik ook de airbox vandaan heb.

Alvast dank voor je bericht.

• 25 januari 2026 om 17:04

Goedemiddag Komkommer, Heb je wellicht dat 3D-geprinte tooltje nog? Ik heb onlangs ook de het 2-delige koppelingsdeksel gekocht, waarbij ik mij al afvroeg hoe ik de mechanische seal in het deksel zou gaan krijgen. Ik heb overigens ook de GYTR airbox geïnstalleerd. Mag ik vragen waar je jouw ECU hebt laten flashen? Mijne heb ik bij OTR laten doen, waar ik ook de airbox vandaan heb. Alvast dank voor je bericht.

Ja, tooltje heb ik nog, maar je kan hem zelf ook (laten) printen. Ik zal proberen het bestand hier neer te zetten.

Ik heb niet laten flashen, ik heb een nieuwe draadboom en een gytr ecu geplaatst.

• 25 januari 2026 om 17:20

Hmm, dat mag ik niet toevoegen blijkbaar, ik mail ze wel.

• 25 januari 2026 om 17:50

OK, alvast dank! Nu nog op zoek naar een iemand met een 3D-printer.

Maar jij hebt dus een compleet nieuwe (extra) ECU. Dat maakte natuurlijk onderdeel uit van de GYTR pakketten.

• 25 januari 2026 om 21:21

Komkommer, in de verpakking van de set, en ook op een van jouw afbeeldingen van de koppelingsdeksel, zit ook een zakje met een clipje en een klein asje. (Zie de foto die ik heb gepost.)
    Ik kan nergens (in de service manual en onderdelen overzichten) vinden waar dat voor is. Of zie ik iets over het hoofd?

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 25 januari 2026 om 21:35

Mja, de documentatie is waardeloos.

Zo uit mijn hoofd gaat dat pinnetje hier als centering voor waterpomphuis

De circlip is voor de as van die impeller volgens mij.

• 28 januari 2026 om 12:12

Hallo Komkommer, hierbij een update van mij clutch-cover projectje;

Het is allemaal gelukt, alle seals en lagers zitten op hun plek. De lager en mechanische seals van de case heb ik vooraf een nacht in de vriezer gelegd, en bij het het monteren heb ik de case eerst flink verwarmd. Daarmee ging alles vrij voorspoedig, de lager ging zonder weerstand op zijn plek, en de mechanische seal met een paar (10 of zo) klappen. Als tooltje heb ik een stukje steigerbuis gebruikt. Meer een steigerbuis voor thuis-decoratiedoeleinden, maar de maatvoering was precies goed: 33 mm buiten, en 27,5 mm binnen.
    En voor eventueel toekomstige enthousiastelingen: indien je een zelfgemaakt tooltje voor het inslaan van de mechanische seal gebruikt, moet je bij een buitendiameter van 33 mm (hetgeen staat voorgeschreven) wel de buitenrand afschuinen. Dit omdat er in de case waar de seal op zijn plek komt, rondom in die rand een heel kleine ‘notch’ zit die je anders wellicht met een 33mm buis met en rechte rand, kapot slaat. Een buis van 31,5 mm zou dus ook voldoen, maar het voordeel van een 33mm buis is dat deze precies in de opening past en dus minder zal ‘wiebelen’ tijdens het inslaan van de seal. Maar als je alles goed vasthoudt en fixeert (grote handen is een pre) is het allemaal prima te doen.
    Zie ook de service manual voor de wijze waarop de olie-seals moeten worden gemonteerd. Die van de case met de opening naar de lager, en die in de deksel met de opening naar beneden/binnenkant gericht.

Bijlagen:
  • 7 mei 2026 om 20:03

Update mei 2026:

Na enige maanden nu de GYTR clutch cover kit in gebruik te hebben, besloot ik om een extra exemplaar van de grote rubber O-ring voor het deksel te kopen. Dit voor het geval dit onderdeel in de toekomst niet meer leverbaar zou zijn.

Besteld bij en geleverd door Gebben motoren, maar dat terzijde.
    Tot mijn verbazing zat er bij de O-ring een handleiding voor de installatie van de clutch cover. Iets wat bij het complete pakket van de clutch cover zelf ontbrak.

Dus voor de volledigheid hierbij de 5 pagina’s van deze handleiding.

Pagina 5

Bijlagen: