-
Soohee, goed bezig Jouke. Wordt een waar ombouw werkplaatshandboek zo!
Gaanwenogwatleuksdoen?
-
Dit is de accu-bak waar ook de zekeringskast en een aantal relaistjes in of aan hangen. Een daarvan hangt aan de buitenkant van deze bak, maar door de achter-tank past die daar niet meer en moet naar de binnenkant verplaatst worden, dus er moet een gat in gemaakt worden.
Ik gebruik daarvoor een dremel
En een beetje ducttape langs de randen om ze wat minder scherp te maken
-
Volgende stap is om de nieuwe draadboom er in te werken. Valt niet zoveel over te zeggen, dus zet gewoon een paar foto’s onder elkaar om te laten zien hoe het ongeveer loopt.
Toch luchtfilter er weer uit om alles goed te kunnen laten lopen.
In deze draadboom zitten ineens twee van deze stekkertjes. Nou zijn het volgens mij de stekkers waar relais in zitten voor de benzinepomp. En aangezien er nu ook achtertanks in komen, is het niet gek dat er een tweede bij komt. Staat alleen nergens gedocumenteerd en er wordt ook niet zo’n relais meegeleverd. Ik heb er maar een besteld en ga merken of het inderdaad daar in moet.
-
Achterwiel krijgt een flink grotere schijf.
Bracket die iets verder naar voren komt om de grotere schijf te accommoderen.
En de nieuwe remleiding gaat niet meer via de ABS-module, dus gaat direct naar de rempomp.
-
Voorwiel graat van twee schijven met twee remklauwen naar een grotere schijf voor.
Ook weer iets grotere bracket
Rubber overzetten
De nieuwe rempomp wordt geleverd met een kabeltje voor de remlichten, die moet er uit gewipt worden en de met de draadboom meegeleverde schakelaar er in geklikt worden.
Geleiders voor de remslang op de vork monteren (ook een op de bovenste kroonplaat).
En uiteraard alles ontluchten.
Had ik natuurlijk eerder moeten doen, maar die reflector mag er nog af (weet je wel wat dat weegt?)
-
Nieuwe titanium uitlaat. Zat geen DB-killer bij, nog maar even kijken of ik die er bij kan regelen.
-
Achtertanks met een aantal beugeltjes
De zijkappen van de motor komen iets verder naar buiten om plaats te maken voor de tanks, dus er zitten beugeltjes bij voor die zijkappen.
Een van de beugels komt op de achtertank zelf.
Het was nog even uitzoeken hoe de leiding moest lopen, maar volgens mij is het op deze manier.
Na de leiding en de stekker voor de brandstofpomp te hebben aangesloten kan de beschermkap er op.
En dan ziet het er uiteindelijk zo uit.
-
Stuurdemper. Wordt simpelweg om het balhoofd geklemd.
Busjes zodat de demper iets omhoog wordt geplaatst
Staafje goed invetten.
Stuur uit de stuurklemmen halen zodat je bij de bouten kan.
Geintje, stuur weer monteren en de klemmen helemaal van de kroonplaten af halen, anders kom je er echt niet bij…
En klemmen met stuur weer monteren
-
Voordat ik met de voortanks verder ga wil ik eerst wat meer op de voorkant gebouwd hebben.
Een van de zijkappen komt nu tegen de verplaatste koppelingshevel aan. Daar moet dus een stuk uitgezaagd worden.
Aftekenen
En zagen maar.
De beugel rond de koplamp is nodig om de voorruit te kunnen monteren.
Gemonteerd op de motor.
En met een beugeltje met quick release bouten kan het ruitje er op.
-
Het einde komt in zicht en blijkbaar heb ik te weinig foto’s gemaakt.
Het zijkapje waar net een stuk uit is gehaald is makkelijker om er af te hebben bij het installeren van de tanks.
Eigenlijk te laat bedacht ik me nog dat het handig was om de radiatorbeschermer te installeren, maar ik kreeg hem er nog net tussen.
Beide tanks er op
Niet vergeten het flapje er overheen te draperen. Het lukt net om het voorste gat tussen de beugel en stuurdemper te wurmen
Zijkap onder de tank kan er weer tegenaan.
En de rest van de kappen er op
-
Titanium! voetstepjes. Waar dat goed voor is weet niemand, maar zijn wel lekker groot.
Blijft spannend om zoveel kracht op een veertje te zetten, maar met een tiewrap is het gelukt.
Het kapje om de achterschokbreker te beschermen, wat tussen accu-bak en achterbrug zit, hoort precies andersom te zitten dan zoals ik nu op de foto heb staan.
nieuwe tandwielen en ketting
En een nieuwe kap er overheen. Eentje waardoor je wel kan zien wat er met je tandwiel aan de hand is.
-
Als een van de laatste dingen nog de skid plate.
Onder het frame zit een beugel.
En op de beugel komt een beugel.
En als laatste een los kapje om link systeem te beschermen
-
Handkappen zijn redelijk straight forward, zitten vast met bout op de plek waar normaal een spiegel zit.
-
Nu alles van de kit op de motor zit was er nog een open einde.
Helemaal vooraan de draadboom hangt nog een draad met een oog. Geen idee waar dat op moet. Er komt 12 volt uit op het moment dat het contact aan gaat. Ik neem aan dat het voor extra apparatuur is (roadbook enzo).
En blijkbaar had ik een kan verkeerd om aangesloten.
Koelvloeistof en olie er in
En een stukje rijden!
-
Waar ik nu nog mee zit is dat het check-engine lampje blijft branden. Als ik de motor via OBD2 uitlees dan krijg ik code
55
wat volgens het boekje van de originele T7 “Key code registration malfunction” betekent..Daarnaast zat bij de ECU het volgende briefje.
Ik probeer nu een plek te zoeken die weet hoe dit moet en die dit kan doen.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.