• 22 april 2022 om 09:05

    Ik geloofde het bijna niet, mijn XTZ660 stopte er mee op de snelweg. Eerst een heel klein hikje, een paar km verder nog 1 hikje en nog een paar km verder verschrikkelijk stotteren en alle lichten flikkeren en toen kwam-ie tot stilstand. Het groene neutraallampje brandde heel flauw. Beetje aan het stuur gedraaid en aan de bedrading gezeten en toen deed-ie het weer maar na nog een paar km hetzelfde en toen was het over en uit.

    Thuis alles bekeken en de accu stond nog op 12,8V. Maar met het contact aan ging die naar 0. Op de startknop gedrukt en er gebeurde niet veel maar ik hoorde wel een soort plofje. Nu is de accu overleden.

    Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

     

  • 22 april 2022 om 10:22

    Ik zou mijn geld terug vragen! die motor is is net nieuw!!

  • 22 april 2022 om 10:24

    Soms kan het gewoon  de accu zijn die ineens  de geest geeft.

    Het kan misschien  ook de spannings  regelaar zijn.

    Marlene  had dat een paar jaar geleden  met de africa  twin.

    Toen werd haar accu bijna opgeblazen

  • 22 april 2022 om 12:24

    En paar jaar geleden (of misschien een paar jaar meer geleden) was in Spanje de regelaar stuk en laadde de accu dus niet op en werd het heel donker op de weg ‘s-avonds in Frankrijk in de bossen maar bleef-ie wel rijden. En de volgende ochtend opstappen, vriendin erbij, de berg af aanrollen en gewoon naar nl gereden. Dus zonder regelaar en/of accu loopt-ie wel.

  • 22 april 2022 om 20:55

    Ik reed met mijn prima lopende en startende 660 van een 15 treden trap af. Daar kon de loodaccu niet tegen.

  • 22 april 2022 om 23:06

    Heb je nu een lidmaatschap van de anwb?

    Sommige schijnen daar wel voordeel mee te hebben.

     

     

    Is je contactslot naar de gallemiezen?

  • 22 april 2022 om 23:17

    Normaal klapt bij kortsluiting de (hoofd) zekering eruit. Of heb je die vanwege ‘t gewicht gesloopt?

    en de noodschakelaar? en de schakelaar bij de zijstandaard – ‘t is allemaal extra gewicht, maar is soms wel nuttig.

     

  • 23 april 2022 om 09:17

    Gewoon effe accu en spanningsregelaar van een andere fiets overtezetten en probeeren. Jammer dat ik geen 660 Meer heb, dan had je effe langs kunnen komen. Accu heb ik.

    Misschien een kabelbreuk ergens. Vaak in de buurt van het contactslot, rond de balhoofd. Zit de accu goed vast?

     

  • 2 mei 2022 om 11:58

    Er waren een paar dingen aan de hand. Een doorgerot draadje aan het stekkertje in de TCI. En een doorgeschuurd draadje bij het startrelais. Het was even een paar lange dagen zoeken maar hij doet het weer.

  • 2 mei 2022 om 14:40

    Mooi spul he,30 jaar misbruik.

    En wat gaat er stuk….en paar draadjes

  • 2 mei 2022 om 17:07

    Niet eens gebroken, gewoon doorgerot…jeetje

  • 3 mei 2022 om 00:25

    Haha; ganse Facebook is op zoek naar het probleem?. Maar de oplossing is schijnbaar simpel..

    Goed gedaan Fred. Bij de xt  werkt alles…. maar niet altijd tegelijk!