• 24 januari 2021 om 15:35

    Ook een goede tip Jouke. Ik denk dat je nog een reserve gsm bij je hebt.

  • 28 januari 2021 om 08:59

    Klopt, ik heb inderdaad nog een losse telefoon in de binnenzak er bij. Daar heb ik dan internet op dat ik deel via bluetooth met de telefoon op de motor.

  • 28 januari 2021 om 22:40

    Dank Jouke. Dus ook een dubbele. Waarom is dan een Zumo XT ( kun je ook mee bleutoeten) niet de optimale combinatie?

  • 29 januari 2021 om 11:59

    Hier inmiddels twee jaar genavigeerd met de smartphone naast de Garmin, vindt de smartphone handig als je bijna op bestemming bent, om je hotel te vinden, winkel restaurant of camping, super voor de laatste kilometers, voor het echte navigeer werk prefereer ik echt een navigatie toestel, in mijn geval een Garmin die daar voor gemaakt is, ik heb diverse houders gebruikt, maar offroad steek ik mijn telefoon in m;n zak, hij trilt of los, of krijgt een mep van een tak of zo, bovendien vindt ik een automatische update vervelend als je ergens aan het rijden bent en je focust op het vinden de juiste weg, ik heb pas geleden een nieuwe smartphone gekocht die extra goed af te lezen is in de zon, maar red het niet bij een navigatie toestel, dus ja, ik gebruik de smartphone waar hij voor gemaakt is, naast de Garmin.

  • 30 januari 2021 om 22:41

    Hoi Iggy;  from everyware on the Forum?. Dank voor je bijdrage. Het is idd waar je hem  voor wilt gebruiken. En wij willen altijd overal onderdoor overheen doorheen. En dat moet ie kunnen. Waarbij trillingen van een dikke 1 cilinder ook niet mals. Er staat ook een filmpje op You tube van Nomad Zweden. Die beschrijft ongeveer  de set van Jonathan. Ziet er leuk uit.

    Maar ik ben er nog niet uit. Vroeger had ik een garmin 60 csx. Het schermpje werd me te klein ( leesbril nodig), dus op naar de Garmin 278 C.  Als ik nu met de  smartphone ga navigeren moet ik weer een leesbril gebruiken besef ik me.

     

     

  • 31 januari 2021 om 15:11

    Hoi Iggy; from everyware on the Forum?. Dank voor je bijdrage. Het is idd waar je hem voor wilt gebruiken. En wij willen altijd overal onderdoor overheen doorheen. En dat moet ie kunnen. Waarbij trillingen van een dikke 1 cilinder ook niet mals. Er staat ook een filmpje op You tube van Nomad Zweden. Die beschrijft ongeveer de set van Jonathan. Ziet er leuk uit. Maar ik ben er nog niet uit. Vroeger had ik een garmin 60 csx. Het schermpje werd me te klein ( leesbril nodig), dus op naar de Garmin 278 C. Als ik nu met de smartphone ga navigeren moet ik weer een leesbril gebruiken besef ik me.

     

    Haha, Jos, ja alstjeblieft, ik heb ook een leesbril nodig, met zo’n kleine smartphone is dat niet ideaal, en je kunt ‘m niet goed met handschoenen aan bedienenen, ik heb de Garmin dan ook altijd een beetje ingezoomd staan, een vriend van mij gebruikt een oortje, dus die hoeft helemaal niks af te lezen, maar hij is het gewend van z’n werk, misschien is een combinatie iets voor je, of dat nieuwe Amerikaanse systeem met alleen maar een pijl, tja het beste wiel is nog niet uitgevonden, nou ja, zo’n systeem op de kuipruit, zoals sommige auto’s in de jaren 90 op de voorruit hadden geprojecteerd, is top, denk ik.

     

    Groetz vanuit verweggiestan!

  • 31 januari 2021 om 17:10

    Voordeel van de XT is dat er in de standaard kaarten best veel zandwegen staan vermeld en je kan er ook OSM kaarten op zetten waar die ook meestal op aangegeven zijn.
    Er zal ook zeker een heleboel niet op staan maar ik heb ontdekt dat de standaard kaart op de XT enkele zandwegen heeft die niet op Google maps staan. Ik ben voor de MAG een evaluatie aan het doen van offroad afsluitingen en ik geef middels een link van maps naar het betreffende punt aan in de evaluatie en daar missen wegen en paden die wel in de Garmin staan.
    Een voorbeeld van hoe offroad de XT kan gaan, deze neemt de XT gewoon in een route op.

  • 1 februari 2021 om 09:13

    Hier in Verweggiestan heb ik op de smartphone maps.me zitten, daar staan feitelijk alle onverharde wegen, en zandpaden op, bijna evenveel als op de Garmin maps, en heel erg veel meer dan op google welke eigenlijk nutteloos is hier voor onverhard rijden, je kan maps.me ook zonder gsm signaal dus ofline gebruiken, is lekker als je beltegoed op is, of in gebieden waar er geen mobiel bereik is ik weet echter niet hoe deze in Europa werkt .?

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door iggyxp.
  • 23 november 2021 om 22:42

    Als je echt geld over hebt, kun je voor een Carpe Iter tablet gaan: groot, helder en robuust. Op papier althans: https://carpe-iter.com/

    Op Allroadmaniacs heeft iemand hem besteld. Deze man werkt voor Bright en maakt testvideo’s. Hij heeft er ook een voor de Zumo XT gemaakt.

    Ik rijd zelf ook met een Zumo XT en ben er wel tevreden over, maar ik snap Jona’s punt wel over kwetsbaarheid. Een val in de NL’se modder zal hij wel overleven, maar op Spaanse stenen?