-
De jaarlijkse dag om alles weer even grondig na te lopen, maar ook om elkaar weer eens te zien en ongestoord bij te kletsen.
Laat je verrassen door de antwoorden op je (technische) vragen!Voor een hapje en drankje wordt gezorgd.
Geef je op via de agenda (ivm. boodschappen), na inloggen vind je daar extra info en locatie.
-
Ik heb wel eens sleutel probleempje.
Wel met het verkeerde merk, ahum.😬mijn suzuki dr 650 slaat aldoor af bij stationair draaien.ik kreeg de tip dat het iets te maken heeft met de pick up van de ontsteking.
Ik hoop dat iemand daarmee kan. Helpen ik het echt geenbidee hoe dat doorgemeten moet worden
-
Een multimeter zal wel aanwezig zijn als ik me de jaloersmakende gereedschapsvoorraad van Komkommer goed herinner…
Ooit eens bij een scootertje van kennis meegemaakt, de rubberen behuizing van het sensortje was door de warmte uitgezet en had m daardoor iets omhoog geduwd (als het dingetje te ver van de krukas afstaat of vies is ‘ziet’ ie niet meer in welke positie deze staat en weet ie niet wanneer ie een signaaltje voor een vonkje moet geven en dus slaat t motorretje af..), kon m simpel weer iets dichter naar de krukas duwen en toen was het weer oke.
Misschien staat ie bij jou ook niet goed gepositioneerd, of issie vies.
Let’s hope it’s that simpel.
Komt vast goed, maar laat je niet wijsmaken dat je ook een nieuwe achterband moet.. -
Of stationairmengsel afstellen ?
-
Ik probeer een aanhanger te regelen en kom dan om de ketting en tandwielen te vervangen.
-
Ik probeer een aanhanger te regelen en kom dan om de ketting en tandwielen te vervangen.
Vervang je ook gelijk de dempingsrubbers in je a.tandwiel, of zijn die nog goed?
-
Het was weer reuze gezellig.
Veel oude bekende gezien en ook een aantal nieuwe leden.
Na wat moddergooien met 4×4’s deed Marcel nog een gooi naar de trekhaak bokaal.
Hoop dat het allemaal een beetje meevalt en je snel weer op de motor kan.
Jouke, bedankt voor de gastvrijheid en wat een topstek voor een clubhuis.
-
Het was absoluut een topdag. Â Veel bij gepraat met nieuwe en oude leden, gelachen, gegeten, nieuwe avonturen gepland en weinig gesleuteld. Jouke bedankt voor deze heerlijke dag op een prachtig plek.
-
Op verzoek van Frank even een stukje hoe ik het heb ervaren als nieuw lid.
Op 19 april was ik als nieuw lid aanwezig op de jaarlijkse terugkerende Ténéré-sleuteldag, perfect getimed voor wie nog wat onderhoud moest doen zo in nagenoeg het begin van het hopelijk lange motor seizoen.
Eigenlijk had ik niets te sleutelen aan mijn 2025 Rally, maar nieuwe leden waren welkom — en dat was voor mij net het zetje om toch te gaan.
Zondagochtend vroeg vertrokken vanuit Voorburg ZH, binnendoor richting Terschuur. Het weer werkte perfect mee, dus nog vóór ik aankwam was de dag eigenlijk al geslaagd, paar mooie binnendoor wegen — precies waarom ik altijd het liefst de grote weg vermijd.
Bij aankomst was ik aangenaam verrast over de fantastische plek van de sleuteldag. Wat heeft Jouke (de voorzitter) het daar dik voor elkaar. De werkplaats? Die zag er beter uit dan menig professionele motorzaak. Alles strak, goed georganiseerd en duidelijk met liefde opgebouwd.
Met een verse bak koffie en zelfgemaakte cake voelde het meteen vertrouwd. De sfeer was ontspannen, alsof iedereen elkaar al jaren kende, en bij de meeste was dat ook zo, dit zegt wel iets over de hechte band binnen deze club.
In de werkplaats werd er ondertussen ook nog wat gesleuteld. Zo ging er een nieuw voorbandje op, waarbij er volop tips en trucs werden gedeeld — inclusief wat je vooral nÃét moet doen.
De motorbrug draaide geen overuren maar wat kleine klusjes: zoals olie verversen, het was mooi om te zien hoe iedereen elkaar helpt en kennis deelt.
En na het harde werken… hoort natuurlijk ontspanning. Rond een uur of een ging de BBQ aan en dat was minstens zo goed geregeld als de rest van de dag. Goed eten, sterke verhalen en veel gelach — precies zoals het hoort.
Kortom: een topdag. Super georganiseerd, geweldige sfeer en zeker voor herhaling vatbaar.
Dank aan de organisatoren met name Jouke voor het beschikbaar stellen van zijn werkplaats echt klasse gedaan, mannen! 👊
Groetjes Pieter
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.