• 16 februari 2018 om 16:57

Gents,

Afgelopen zondag de Ad Ketelaarsrit gereden. Helemaal super maar ik wil graag een roadboekhouder en imo voor mezelf. Heeft iemand een tip of iets te koop? Ik hoor graag.

Grt Werner

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden geleden door  Werner.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden geleden door  Werner.
  • 25 februari 2018 om 10:48

Hey dank je wel. Zeker bruikbaar er wordt i.i.g. genoeg aangeboden.

Grt Werner

• 2 maart 2018 om 12:43

Tipje voor roadbook: Kijk speciaal naar de MD’s en laat die overpriced zooi van Touratech liggen. Gevoelig voor vuil en stof en kun je haast niet repareren, terwijl je zo’n hele simpele MD overal ter wereld zo uit elkaar trekt. Enige wat daar eigenlijk kapot aan kan zijn de aandrijfriempjes die na jaren eens uitdrogen. Zijn gewone gangbare O-ringen die je overal kunt krijgen. Niet voor niets de roadbookhouders die al vele jaren in de Dakars en alle andere grote rally’s gebruikt worden.

Ik heb zowel een roadbookhouder als een Tripy, en vraag me weleens af hoe lang papieren roadbooks nog stand houden. Denk eerlijk gezegd dat die hun langste tijd gehad hebben. Ja, je kan mogelijke elektronische storingen aan digitale roadbooks als argument opvoeren, maar ach, hoe vaak gaan die nog kapot tegenwoordig? Is dezelfde nutteloze discussie als carburateur tegen injectie.

Rijden op papieren roadbook is natuurlijk wel avontuurlijker, veeleisender en domweg leuker!

• 5 maart 2018 om 10:29

Toen ik mijn eerste Tenere kocht, een 660 met E-start had ik het gevoel dat ik eigenlijk een kickstarter wilde omdat de startmotor en/of de accu e.d. stuk zou kunnen gaan. Maar toen zei iemand dat auto’s al decennia E-start hebben ipv een slinger en dat dat meestal wel goed gaat. Zeker bij Japanners. En inderdaad, hij heeft bij mij bijna 18 jaar lang zonder problemen elektrisch gestart. Bijna want 1 keer was de regelaar stuk en dus de accu leeg en overleden maar gelukkig in Frankrijk bij een hotel op de berg dus bagage erop, vriendin erop, naar beneden hobbelen en ploffen maar. Wel in 1x doorgereden naar huis.
    Dus moraal van het verhaal, vooruitgang is niet te stoppen.

• 6 maart 2018 om 20:43

Papieren roadbooks zijn 15 jaar geleden al ingehaald door GPS, maar toch blijft het leuk. En kickstarten heeft soms ook wel wat.

• 1 juli 2018 om 19:01

Ik heb eea liggen. Roadbook elektrisch + ico. Van de laatste weet ik niet goed hoe deze functioneerd. Zelf nooit gebruikt.