• 7 mei 2021 om 13:17

    Hallo hallo!
    Hopelijk gezond met en bij jullie..

    Weer tijd voor een voorzichtig ritje?
    Samen met Frans ben ik in het diepste geheim bezig met een slingerend ritje van zo’n 160-180 km.
    Bedoeling is om -na een bakkie T of koffie- te vertrekken bij het chateau van Frans en we denken daar ook weer te eindigen (we onderzoeken nog een paar opties).

    Waarheen?
    Vanuit Utreg zoveel mogelijk langs de Lek richting Rotjeknor/Kinderdijk, waarna we via oa. de Linge weer retour komen.
    Onderweg 1 of 2 stops en ga er nu maar even vanuit dat je daarvoor je eigen hapje & drankje meeneemt.

    Met hoeveel?
    We gaan weer met een klein groepje (ca. 5p) en houden ons gewoon aan de inmiddels bekende regels.

    Wanneer?
    13/5 Hemelvaartsdag of/en
    16/5 Zondag.

    Hoe laat?
    10:30u. vertrekken (koffie/T om 10:00u.).

    Zin om mee te gaan.. meldt je dan hier aan.

    Gr,
    Fr & Fr.

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
  • 7 mei 2021 om 18:15

    Plaatje van de geplande Rivierenrit, on-road route !

  • 8 mei 2021 om 07:36

    Op Hemelvaartsdag ben ik erbij. Ikheberzininomeendagjelekkeruittewaaien.

  • 8 mei 2021 om 22:51

    “Op Hemelvaartsdag ben ik erbij. Ikheberzininomeendagjelekkeruittewaaien“

    gezellig, weer eens een lekker field lab ritje ???

  • 9 mei 2021 om 17:02

    Helaas geen tijd.

    Voor degenen die wel gaan; veel plezier!!

  • 10 mei 2021 om 09:13

    Hemelvaartsdag gaat wel lukken, zondag de 16e niet. Lijkt me leuk.

    Groet,  Léon R.

  • 10 mei 2021 om 12:27

    In het weekend is er een stuk dijk dicht bij Lopik.

    En verder is het wel enigszins masochistisch om op dergelijke dagen dijkjes te rijden. Een motard bij de Tour de France komt minder fietsers tegen denk ik.

    Desalniettemin veel plezier gewenst.

  • 10 mei 2021 om 14:19

    Voor een Ténéré is er nooit iets dicht. Er is altijd een mogelijkheid omheen. Vooral bij dijken. Zegt mijn dochtertje als ze achterop zit.

  • 10 mei 2021 om 14:58

    De weersverwachting voor donderdag is prima. We zijn nu met z’n vieren, dus is er in ieder geval met Hemelvaart een RivierenRit!

    Vanavond stuur ik de deelnemers een mail met een export van mijn Garmin route en het verzameladres.

    De dijk bij Lopik is idd op weekeinden gesloten voor motoren, maar niet op donderdag!

  • 12 mei 2021 om 18:36

    Ben ik nog op tijd, ik kom ook.

  • 13 mei 2021 om 20:16

    Voor een Ténéré is er nooit iets dicht. Er is altijd een mogelijkheid omheen. Vooral bij dijken. Zegt mijn dochtertje als ze achterop zit.

    Zelfs een voetganger komt hier niet langs.

  • 13 mei 2021 om 20:31

    Helaas, de Rivierenrit zit er alweer op. Leuke, afwisselende route, veelal over dijkwegen en dat met prachtig weer. Een enkele keer wat groepjes wielrenners getroffen, maar al met al was het prima te doen. En het ijs in Wijk bij Duurstede maakte het helemaal af. Frans: dank voor de route uitzetten, Frank en Frans: dank voor het initiatief.

    Groet,

    Léon R.

    Rivierenrit-Lekdijk

  • 13 mei 2021 om 21:34

    Lekker weer, mooie rit.

    Ergens onderweg

    Wat viel op? 5 motoren, slechts 2 Tenere’s (matig excuus: de mijne komt er aan), en 2 van niet nader te noemen merken. Wel allemaal opvallend nieuw en netjes, geen oude meuk.

    Frans deed de navigatie. Linksaf slaan bleek te moeilijk, dus keerden we om via de rotonde iets verderop. Toen konden we rechtsaf slaan, dat is toch makkelijker. Philip reed geweldig, maar stoppen is niet zijn ding. We hebben hem opgegeven voor de VSO (=Voortgezette Stop Opleiding). Frank reed op een Honda, dus daar hebben we het maar niet over. Ik was te laat en moest mijn mond houden en braaf meerijden. Leon had blijkbaar ook het boek Vogels in Nederland van de postcodeloterij gekregen en maakte indruk met het herkennen van een grutto. En met zijn eindsprint naar de ijssalon in Wijk bij Duurstede. Die is trouwens voor herhaling vatbaar.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door Jacco.
  • 13 mei 2021 om 22:50

    Ja, was een gezellig ritje. Dank aan alle deelnemers die een soort Field-Lab ritje wilden rijden. Het was echt Hemelvaart vandaag; de hemel was stralend met een enkel schaap erin. Vaarten hebben we kunnen volgen: de Lek (west van Vreeswijk), de Noord bij Kinderdijk, de Alblas, de wijde Giessen en de  Giessen, de Linge en tot slot weer de Lek (oost van Vreeswijk).

    De IJssalon in Wijk heb ik als Waypoint genoteerd voor volgende activiteiten.

    @ Jacco: Rechts afslaan is veiliger dan linksaf, vandaar

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door haveloos.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door haveloos.