• 8 mei 2019 om 11:27

    Hallo medemotorrijders,

    Ik ben nieuw op dit platform, dus hoop dat ik het goed plaats. Maar, aankomende juli beginnen mijn vriend en ik aan ons grote avontuur: met onze Ténéré en KTM adventure zullen we vanaf Nederland vertrekken naar uiteindelijk Nieuw-Zeeland. Voorbereidingen zijn natuurlijk in volle gang en ik kijk er onwijs naar uit. Nu zijn we qua bagage opties redelijk compleet, maar ik heb besloten nog een tanktas aan te willen schaffen. Mijn vraag aan jullie, welke tanktas is geschikt voor mijn XT660Z, water- en een redelijk hufterproof? Ik zou het fijn vinden als het de optie heeft om er een soort backpack van te maken, maar dit is geen absolute must.

    Ik hoor graag van jullie & verdere tips en adviezen zijn natuurlijk ook altijd welkom!

    Groetjes, Joëlle

  • 8 mei 2019 om 19:22

    Touratech tanktas voor de tenere is praktisch en makkelijk los te klikken als je moet tanken. Waterdicht redelijk, ik doe dan de inhoud in plastic zakken. Er zit een rits voor meer inhoud te maken en 2 zij vakjes. Tijdens het rijden merk je niet dat hij erop zit.

    https://www.rallyadventureshop.nl/a-42556374/tank-tassen/tanktas-yamaha-tenere/

    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 10 maanden geleden door Philip.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 10 maanden geleden door Philip.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 10 maanden geleden door Philip.
  • 8 mei 2019 om 23:36

    Is de tank van metaal ?

  • 9 mei 2019 om 09:25

    Is de tank van metaal ?

    Jos

    xtz660 metaal

    Xt660z kunststof.

    Dat weet toch iedereen .

  • 9 mei 2019 om 12:32

    Weet je wel wat dat weegt, metaal?

  • 16 mei 2019 om 23:13

    Tanktassen zijn per definitie niet hufterproof !

    Vandaag was ik bij Louis in Tilburg, die hebben een behoorlijke voorraad (tank)tassen. Ik heb daar uitgebreid tassen mogen passen op mijn motor, zodat ik ook kon uitproberen of de bevestiging  op mijn motor goed was.

    Hoe willen jullie reizen ? Ik ben daar erg benieuwd naar.