-
Hallo, ik ben Ray en sinds eind oktober in het bezit van een 2009 Ténéré met 99.000km op de teller bij aanschaf en die staat nu op 100.247.
Hij moet de aandacht delen met een 2012 Honda Crosstourer waarmee ik dit jaar bijna 20.000 heb gereden en beide tellers lopen dit jaar nog op omdat ik alles met de motor doe.
Ik ben ook lid van de VFROC waar ik sinds 2014 in het bestuur zit en sinds kort ben ik de nieuwe clubcoördinator bij de MAG. Verder doe ik mede de organisatie van de Christmas truckrun Panningen en doe ik als verkeersregelaar ook mee met diverse andere runs voor mensen met een beperking.
Van oorsprong kom ik uit Enschede maar woon en werk in Limburg en met een vader uit Gelderland en een moeder uit Friesland kan je met mij alle kanten op.
Ik heb de XT erbij gekocht omdat de CT (CrossTourer) toch wat te zwaar was voor het echte offroad werk, hoewel ik daar best ver mee kwam maar op een gegeven moment neemt het overgewicht een groot deel van het plezier weg. Vooral mul zand is mijn “Nemisis”.
Met de XT wil ik wat TET ritten gaan doen en dan hoop ik dat de tijd het toelaat om vooral Italië t/m Albanië te gaan doen maar dat kan over een paar vakanties verspreid worden.
Wat ik al heb gedaan?
Als eerste heb ik de duo voetsteunen verwijderd, een enkele uitlaat geplaatst en een K&N luchtfilter geplaatst. Daarnaast heb ik een steun voor de Garmin XT geplaatst, een koplampbescherming, Givi valbeugels, SW Motech voetsteunen en een aluminium carterplaat gemonteerd welke ik iets ga uitbreiden zodat de waterpomp ook beschermd wordt.
Dan is er nog een set Michelin Anakee Wild, een Hyperpro streetbox en een conisch balhoofdlager onderweg en ik heb nog een set remschijven liggen omdat die erop zitten krom zijn, een tooltube en er ligt een PCIII klaar en daar hoop ik hier wat meer over te weten te komen want ik kan maar weinig online vinden.
Op beide motoren heb ik een passend bagagesysteem van Mosko Moto, een set Backcountry 35L V2.0 panniers met een 60L duffel voor de CT en een Rackless 40 met een Stinger 22 erbij die ook op de plek van de standaard Stinger 8 past. ALs het moet kan ook de Duffel mee maar met dat pakket kan ik alle kanten op.
Dan nog even een plaatje, nog wel zonder de nieuwe toevoegingen die ik gisteren geplaatst heb.
-
Welkom Ray.
Je zult veel plezier van de xt660z hebben. Vooral met al die aanpassingen, de pcIII had ik er ook op zitten geeft een + van 9Pk, misschien heb ik nog een dynomapping ergens op mijn computer zitten maar dan met een configuratie van een dubbele Akrapovic.
Tot gauw op een evenement.
-
Dat zou wel fijn zijn.
Kan ik altijd kijken wat fijnen rijdt en misschien in het voorjaar eens kijken of ik een map kan laten maken, dat is toch altijd het beste.
Heb je misschien nog een montagehandleiding? Dat heb ik er niet bij en scheelt een hoop zoekwerk welke stekkertjes ik moet hebben.
Volgens mij 1 draadje op de massa, een stekkertje op de ECU en 1 op de TPS. -
Hoe die aangesloten moet worden weet ik zo niet. Ik had hem toen gekocht incl pcIII ik weet wel dat de aansluiting bij de luchtfilter onder de tank verdween. En aan de linkerkant de ik meen de O2 censor los gekoppeld was.
Voor de mapping zal ik dit weekend ff graven in mijn computer.
Ik weet dat er een paar leden zijn die ook een xt660z hebben met een pcIII hierbij een oproep om ff te reageren.
-
Welkom Ray, ik heb dezelfde XT maar dan uit 2008. Ik heb daar nu 126.000 probleemloze km mee gereden en hij is nog lang niet versleten. Voor TET is de Tenere prima geschikt. We gaan elkaar zeker een keer tegenkomen.
-
Op YouTube is een Bulgaar (Pavlin van Motorcycle adventure) die heeft een XTZ met 160k op de teller en is ‘m nu aan het klaarmaken voor een nieuwe trip van 30k naar Rusland.
Zelf vandaag ook bezig geweest aan de XTZ en heb de voorkant aangepakt, morgen begin ik aan de achterkant.
Er zit nu een nieuwe voorband op, Hyperpro veren, nieuw balhoofdlager en een nieuwe set remschijven met blokken.
-
@ Ray
Hele computer door gezocht. Wel programma gevonden maar niet het bestand.
-
Helaas, jammer.
Maar bedankt voor het zoeken. -
hoi ray welkom bij de club, je bent een bezig baasje.
als je met die honda offroad hebt gereden ,dan voelt de tenere als een enduro fiets daar ga je vast een hoop plezier aan beleven.altijd weer mooi als er weer mensen bij komen die een tenere gebruiken waar hij voor gemaakt is
-
Klopt. Veel mensen vinden een motor van net iets meer dan 200Kg nog te zwaar voor offroad maar de eerste keer dat ik ‘m de garage uit duwde voelde hij aan als een brommertje.
Dit is een oefeningetje geweest bij de offroad training die ik van het voorjaar ook met de XTZ ga doen.Komend weekend weer sleutelen. Dan komt de Hyperpro achterschokdemper eronder, de PCIII en een USB stopcontact. Dan is hij klaar voor het echte werk. Alleen nog een keer een geschikt moment vinden om hem te spuiten.
-
mooi man.
smiley met duimpje omhoog
-
Welkom Ray,
De beste wensen voor het nieuwe jaar, hopelijk kunnen we richting de zomer weer wat activiteiten plannen.
GRT
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.