• 29 maart 2021 om 21:28

    Beste Teneristen,

    Er is mij door een niet nader te noemen, zeer gerespecteerd DTA lid (met een behoorlijke staat van dienst in de cross-, enduro- en rallywereld) een bijzonder interessant idee ingefluisterd. Namelijk, een echte RAID DU PAYS BAS !

    We kunnen voorlopig toch niet naar het buitenland dus waarom niet het avontuur binnen de landsgrenzen opzoeken?!

    De gedachte is in april en mei(Corona afhankelijk…) een meerdaagse Raid te doen.
    Voorstel is als volgt; deelnemers rijden op dag 1 via hun gekozen route naar de 1e organisator. Deze organisator zorgt voor lunch, een off-road route(GPS of roadbook) in zijn omgeving, voor avondeten bivouac en ontbijt.
    de volgende ochtend gaan deelnemers via eigen gekozen route naar organisator 2 voor een vergelijkbaar programma, etc. Telkens in een andere streek van het land. duur zo’n 4 of 5 dagen, een lang weekend of doordeweeks.

    Ik denk dat we met 3 organisatoren/locaties al een leuke Raid kunnen rijden. Dat moet toch lukken binnen deze club. Kom dus maar op met die aanmeldingen!!!

    Wat een top idee! (bedankt Jos!)

    Dennis

    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 12 maanden geleden door DenneD.
  • 29 maart 2021 om 21:30

    En direct in de reacties…..

  • 30 maart 2021 om 17:18

    Geweldig leuk idee, maar waarom kan zoiets wel en kunnen andere activiteiten niet?

  • 30 maart 2021 om 19:52

    Als je als club iets organiseert dan heet het een evenement en dat is onder de corona regels verboden.
    Als individu heb je ook genoeg beperkingen maar die zijn iets makkelijker te omzeilen.
    Lunchlocaties zijn er genoeg in de vorm van afhaal gelegenheden en verder niet met meer dan 2 in een groep maar wanneer je de motoren bij een lunch per 2 parkeert met wat ruimte tussen de volgende 2 en er niet teveel als een groep uitziet maar als toevallige ontmoeting dan is er niet veel aan de hand.
    Alleen de overnachting kan een lastig punt worden.

  • 3 april 2021 om 23:18

    Loopt niet echt storm met de aanmeldingen.
    Hier staan teveel C12 borden waardoor er weinig offroad zonder veel asfalt gekoppeld kan worden en ik ben ook een beetje te druk om wat uit te zetten.
    Ik zit in het bestuur van de VFROC en ben ook landelijke clubcoördinator van de MAG maar voor de MAG ben ik ook bezig met in kaart brengen van deze afsluitingen want de MAG is ook bezig met kijken of ze naast dijkafsluitingen ook daar wat tegen kunnen doen.