• 6 januari 2022 om 15:44

    In mijn 34L-Tweety met zijspan voldoet de USD Honda Cr125 met een enkel remschijfje absoluut niet aan het benodigde remvermogen.
    Ik  heb een complete voorvork met voorwiel en balhoofd van de “nieuwe”  bouwjaar 2012 XT660Z liggen. Die heeft een dubbele schijf en een remvloeistofreservoir dat samen een oplossing zou kunnen zijn.
    Maar het in-uithalen van Tweety uit mijn garage-stallingsplek, het ombouwen en mijn ietwat ongelukkige gezondheid hebben me tot op heden afgehouden van de klus.
    Daarbij weet ik niet of de voorvork zo maar één op één om te steken zou zijn.
    Om de maat van de huidige USD/balhoofd en balhoofdlagering te meten zou ik ook al 80% van t werk moeten doen… En dat is dus nuu ff wat lastig.
    Ik  ‘post’  dan ook graag ff de vraag of iemand de maat van een originele 34L voorvork weet/kan meten..  Of dat iemand weet of het “omsteken” verder probleemloos zou moeten kunnen.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 6 januari 2022 om 19:39

    Ik heb een frame en kroonstuk van een 1989 los liggen. Welke maten heb je nodig ?? Groet Corne

  • 7 januari 2022 om 20:27

    Corne,  dank voor je reactie.
    De maten van met name de lager(schalen) in het balhoofd, of liever nog:  de specs van de conische lagers die er in zitten (merk, type, maten)

    Ook is t ff van belang hoe breed de kroonplaten zijn, want de sparing in  de 34L-tank is beperkter dan bij de 660. En dan krijg je ’em er niet tussen, hè?

    Als je die aan me kunt doorgeven weet ik of t zinvol wordt om de boel tzt te gaan ombouwen. Of om n al een beslissing te nemen over de voorvork-partij.

    Thanx!

  • 8 januari 2022 om 12:36

    Hoi Jasper,

    De vorkpoten hebben verschillende maten 41 t.o.v. 43 mm.

    De balhoofdlagers zijn hetzelfde, op wemoto.com kan je de maten opzoeken.

    Misschien dat de pen een andere lengte heeft maar die zou je dan om moeten laten zetten.

    De breedte van de vork kan ik je niet mee helpen.

     

  • 8 januari 2022 om 14:58

    Ik ga straks effe op zolder meten.

  • 8 januari 2022 om 16:08

    Onderste lager is 30 mm inwendig en 55 uitwendig type nummer 32006j. Merk koyo. Bovenste lager 25 inwendig en 47 uitwendig. 32005j. Koyo   Bij alletwee staat hicap. Maar met die nummers kan iedere lagerboer passende lagers leveren. Balhoofdlengte is precies 170 mm. De lagerschalen zitten dus uitwendig 170 mm uit elkaar. De breedte van de voorvork is 185 mm hart op hart. Buitenkant binnenpoten (41mm dia) is dan 227 mm   Heb je hier iets aan ?

  • 14 januari 2022 om 19:50

    wow… wat een uitgebreide info… fantastico… Bedankt….

    Ik twijfel inmiddels er wel over of ik ém ga overzetten op mijn 34L ‘Tweety’ of dat ik de vork benutten zal voor mijn 2e zijspanprojekt:  een bak te knopen aan een (eerste model) 3YF  660.
    Als ik er mee aan de gang ga, hou ik jullie middels dit draadje wel op de hoogte..

    Thanx!