• 23 juni 2019 om 11:16

    (Had t bij mijn profiel gezet)

    Hoi, ik ben Frank(ie), vrijgezel en woon in Wageningen.
    Was er afgelopen 18 mei voor het eerst bij, leuke dag én ik viel ook nog es met mijn neus in de 5-sterren catering! Ooit begonnen met een Honda xl250s en via een oude Harley en snelle Italianen, nu aanbeland bij de Tenere 660. Doordat ik in 2014 voor mezelf ben begonnen met het ombouwen van Vw busjes T5 en T6 naar campers, heb ik de laatste paar jaar weinig gereden. Normaliter was het plat op de tank en met het knietje op het klaverblad zo snel mogelijk naar bijv. Italie, (zonder ook maar iets te zien van de omgeving op de heen- en terugreis), maar wanneer je een aantal jaren niet gereden hebt, blijken de Italiaantjes ineens zelf te willen bepalen hoe we een bocht in- of uitgaan… Wanneer je daarna met trillende handjes bij de sluis bootjes aan het bekijken bent, realiseer je je dat je het gevoel een beetje kwijt bent. Snelheid interesseert me inmiddels niet meer zo (oke oke, ben ook paar jaar ouder geworden..) en vandaar weer een sprong de andere kant op.
    De Tenere vooral gekocht omdat ik m mooi vind, maar ook om de kleine wegen eens te verkennen. Ik/jullie ga/gaan dit seizoen meemaken of het ook een verstandige keus is geweest ;).

    Groetjes en tot ziens,
    Frank.

  • 24 juni 2019 om 01:27

    Welkom! De Tenere is zwaar ondergewaardeerd, maar een van de leukste motoren die ik me maar voor kan stellen. En op lange afstand minstens net zo snel als die Italiaanse volbloeden, waarschijnlijk sneller omdat je niet ieder uur moet tanken, het veel langer uithoudt in het zadel (wat ik dan weer wél zou aanpassen) en omdat je veel relaxter afstapt. Ik was op 1000-plus kilometers op 1 dag in ieder geval zeker niet langzamer dan voorheen met mijn Super Tenere 870 of KTM 950 Adventure S. Daarbij ga je ineens genieten van de omgeving, kiest spontaan voor binnendoorwegen want snelwegen zijn saaaaaiiii. Ook nu de 700 komt, peins ik er nog niet over om mijn 660 op te ruimen.

    Tip: probeer erbij te zijn in Luxemburg. Beregezellig en heel erg leuk rijden op zaterdag.

  • 24 juni 2019 om 12:03

    Hoi Harry,

    Dankje.

    Had me inmiddels opgegeven voor Luxemburg, kan alleen niet vinden wanneer er vertrokken wordt (leuker om met een aantal te vertrekken).

    Haha, vergis je niet..opgevouwen zitten heb ik nooit als nadelig ervaren, iets wat ik nog moet afwachten van het ‘kuiltje’ op Tenere. We gaan het zien

  • 28 juni 2019 om 10:46

    Die zitkuil van de Tenere is absoluut een ramp, kom je zeker wel achter. Dat zadel is niet voor niets een van de meest voorkomende aanpassingen…

  • 28 juni 2019 om 11:09

    Humm… laatst gereden met een kussentje erop en denk dat ik dat ook maar meeneem naar Luxemburg..