• 16 juli 2024 om 22:06

    Hoi allen,

    Is deze fiets bekend binnen de club?

    https://link.marktplaats.nl/m2134502180?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

    Ik ben er mogelijk in geïnteresseerd. Maar ben benieuwd naar een stukje historie. (Huidige eigenaar heeft ‘m pas 1 jaar.)

    Many thanks in advance!

    Groetjes Barbera

  • 17 juli 2024 om 10:08

    Ken hem niet maar ziet er heel netjes uit zo op de foto’s.

  • 17 juli 2024 om 15:29

    Staat er idd mooi bij, maar neem toch ff iemand van de club mee die (technische) kennis heeft van de xtz660.
    Ik zie trouwens dat ie wat meer met motoren doet, vraag gelijk even of je jouw oude kunt inruilen.

    Ps; De laatste zin (over de prijs) is wel leuk verzonnen, maar zou toch lekker met €2200 beginnen.

  • 17 juli 2024 om 15:44

    Dit vond ik bij toeval, toch wel paar punten om op te letten..

    Neuw op het forum met xtz660 1991

  • 17 juli 2024 om 16:58

    Sjeezus wat een lelijk en zwaar hok. Koffers, rekken, beugels, voorruit en middenbok kan je nog verkopen dus dat scheelt al weer in geld. En gewicht. Is een Duitser geweest trouwens aan de grote achtersnavel te zien denk ik. Wel lekker weinig kms dus je kan er nog makkelijk 100.000 bij rijden als ie niet teveel olie gebruikt.

     

  • 17 juli 2024 om 19:17

    Ja de koffers en beugels sloop je er gelijk vanaf natuurlijk maar verder ….

  • 17 juli 2024 om 22:04

    Ik geloof die KM stand niet. Motor is van 1996, geïmporteerd in 2006 en in 2023 overgeschreven op naam verkoper. Verkoper heeft nog een motor en onderdelen te koop.

    Handelaar? Zou best een schademotor kunnen zijn en de verkoper kan in ieder geval heel erg goed poetsen 😬

  • 18 juli 2024 om 03:10

    Eens met Frans, de motor heeft een onbekend verleden en de km-stand is niet te achterhalen.

    Ik denk dat je voor een paar honderd euro meer een leuke xt660r of z kan kopen.

    Geen geklojo meer met carburaters en de nieuwere 660 heeft een nicasil cilinder.

    Of je 3AJ goed lopend maken, dat is toch net even meer ténéré

  • 18 juli 2024 om 09:41

    Stukje historie uit het VWE rapport: De motor is in 2006 geïmporteerd en vanaf dat moment t/m juni 2023 bij 1 eigenaar geweest.

    Verhaal van de verkoper in de grote lijn: “De vorige eigenaar had alles laten vervangen, wou er mee gaan toeren, maar zijn maatje wou niet mee. Zo gekocht en er 500 km mee gereden.”

    Verkoper is inderdaad op zijn minst hobbyist. Met meerdere motoren (maar hé, wie heeft dat nou niet?) en een aardige historie van in- en verkoop op marktplaats lijkt het. Dat laatste is voor mij inderdaad ook wel een beetje een red flag.

    Bovendien vind ik, bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal, het heel lastig om te bepalen wat nu een passende prijs is voor deze motor. (Uitgaande van het feit dat hij gewoon goed zou zijn.)

  • 18 juli 2024 om 10:26

    Of je 3AJ goed lopend maken, dat is toch net even meer ténéré

    Mijn 3AJ heb ik begin deze week na 2 jaar maar weer uit zijn strafhoekje gehaald. Kijken of ik daar een goed gesprek mee kan voeren en of hij spijt heeft van zijn daden.

     

  • 21 juli 2024 om 20:50

    zohee je bent weer lekker aan het shoppen.

    of had je die bmw toch niet gekocht???

    jou tenere moet toch gewoon weer goed te krijgen zijn.

  • 21 juli 2024 om 20:51

    wel erg mooi ding die 660 trouwens

  • 21 juli 2024 om 23:40

    zohee je bent weer lekker aan het shoppen. of had je die bmw toch niet gekocht??? jou tenere moet toch gewoon weer goed te krijgen zijn.

    De BMW was juist van mij. Ik was de verkoper en had de link naar mijn advertentie hier even gepost op het forum. BMW was via een bekende op mijn pad gekomen, maar niks voor mij. Veel te lomp zwaar ook.

    Ondertussen de carburateur voor de 4e keer van mijn Tenere gehaald en maar weer eens rustig naar kijken.

    Neemt niet weg dat een jongere en frissere motor zo langzamerhand weleens welkom is. 😉

     

  • 22 juli 2024 om 09:18

    Dan idd een XT660R zoeken.