• 31 maart 2023 om 12:02

    Hallo, mijn naam is Willem en ik ben een nieuw lid van de DTA. Ik ben niet de jongste meer en rij behoorlijk lange tijd motor. De laatste 25 jaar op BMW’s van het type GS. Laatste jaren meer off road gaan rijden. In september hoop ik te vertrekken voor en reis van de Noordkaap naar de Zuidkaap (Zuid Afrika). Voor deze reis heb ik een Tenere 700 aangeschaft en deze laten prepareren bij Adventure Bike Experience Center (Arnold de Lange). Ik neem ook deel aan de Tenere Travel Trophy in Juni dit jaar. De komende maanden worden gebruikt om alle spullen op order te krijgen en nog wat off road te trainen. Ik ben nog op zoek naar een origineel 1 delig Tenere 700 zadel. Kan dit eventueel ruilen tegen een zgan 2-delig zadel. Originele zadel heb ik nodig om een custom made zadel van te laten maken omdat ik weinig vet op de botten heb. Ik verwacht dat ik op het forum etc nog wel handige tips etc vindt. Ik ben redelijk technisch maar je kan nooit alles weten. Hartelijke groet, Willem

  • 4 april 2023 om 08:06

    Hoi Willem,

     

    Welkom bij de club. Ook bij een custom made zadel zal je bij zo’n lange rit last krijgen van je achterste… Optie is het tweedelig zadel aan te passen tot 1 zadel (heb ik ook) en er een schapevelletje overheen gooien. Vraag maar even aan de schapeliefhebbers binnen de club. Is ook nog een stuk goedkoper. Ik ga de Trophy ook rijden, dus zal je daar wel ontmoeten.

    Gr. Mike

  • 4 april 2023 om 15:01

    Welkom Willem,

    Veel plezier hier en succes met je avonturen.

    Bdw;  Even goed de prijzen vergelijken, deze zijn enorm gestegen nu iedereen een velletje wil!

  • 4 april 2023 om 15:14

    Bedankt Mike, ik ga er naar kijken. Graag tot Juni

    groet
    Willem

  • 4 april 2023 om 15:16

    Bedankt Frank!