• 9 januari 2022 om 18:22

    Hallo Yamaha Tenere liefhebbers,

    ik ben Wim uit Kaatsheuvel 60 jaar en liefhebber van off road,met auto of motor maakt zoveel niet uit.

    mijn Yamaha verleden begint op mn 16de met de bromfiets en mn motor liefhebberij met een FJ600.

    jaren later via een reisgenoot naar Marokko mijn eerste XTZ660 gekocht.

    een half jaar geleden een project gekocht van een belg die het niet meer zag zitten,en dat is ook een XTZ660,helemaal gedemonteerd.

    afgelopen week bij de rdw gekeurd en weer met een kenteken veilig op weg.

    een xtz staat in zuid spanje van waar ik mooie ritten in spanje portugal en marokko maak.

    ik heb ook nog een Honda Africa Twin van 2017,heerlijke machine maar begint een beetje te zwaar te worden.komt misschien een T7 voor.dat zal wel zeer gaan doen;-)

     

  • 13 januari 2022 om 18:33

    welkom Wim

    wanneer organiseer je een weekje weg voor leden in Zuid-Spanje

  • 14 januari 2022 om 12:41

    geen probleem kom maar op

     

  • 14 januari 2022 om 14:12

    Welkom Wim,

    Waar in Spanje staat je xtz?

    Ik heb een xtz750 in de Alpujarra (sierra Nevada) staan waar ik mij een paar keer per jaar op uit kan leven.

    Een weekje met de klup in Zuid Spanje lijkt mij heel gezellig, count me in!!

    Hopelijk zijn er snel weer club activiteiten.

     

  • 18 januari 2022 om 13:25

    Welkom Wim.

    Een AfricaTwin zeg je, da’s idd. wel een verdraaid mooie machine.
    Maar het is geen T7 natuurlijk..

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door Frank.
  • 19 januari 2022 om 20:39

    Alhaurin staat mijn motor.

    Laat maar horen wanneer je gaat misschien kunnen we idd een mooi ritje maken…..wel off road?

  • 19 januari 2022 om 20:41

    Nee klopt,daarom twijfel ik nogal?.

    Maar verandering van spijs doet eten ?

  • 24 januari 2022 om 19:25

    Hoi Wim, welkom bij de DTA. Ik ben zelf in het bezit van een CRF1000 Africa  Twin en ben daar in vorig jaar twee mee naar Spanje gereden en ik moet zeggen dat de Twin mij prima bevalt. Ik heb ook nog een XT660Z staan met bijna 130.000 km op de teller, ook een prima motorfiets. De twin is echt een prima keus hoor, ik ben er helemaal gek op.

  • 31 januari 2022 om 23:51

    Ik ben een (her)opstapper na twee jaar zonder eigen motor. Zo nu en dan een motor huren was verre van ideaal want een motorrit inplannen weken van te voren is best leuk en er is niets mis met voorpret maar een ongeplande of last-minute rit heeft beslist zijn voordelen… Voor de Ténéré heb ik altijd een zwak gehad en met een motorvriend op een zwarte XTZ750 avontuurlijke motorzwerfvakanties beleefd in heel Europa in de jaren 90. Ik reed destijds eerst op een DR650 en later een Transalp gevolgd door een Pegaso 650.  De XT660Z heb ik medio oktober gekocht en voelt  als teruggaan naar de basis (=DR650). Ik heb veel zin om dit (voor)jaar mijn been vaak over het vernieuwde zadel te zwaaien en nieuwe regio’s te verkennen.  Kennismaken en rijden met gelijkgestemde motorrijders deed me dan ook besluiten om begin dit jaar lid te worden van DTA.  Vanaf maart hoop ik jullie ‘irl’ te ontmoeten!

    Arjen (Gn.)

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door XTZ690 Arjen.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door XTZ690 Arjen. Reden: zadelfoto toegevoegd
    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.

    'glimmende kant boven!'

  • 1 februari 2022 om 11:52

    Welkom Arjen, die xt660z ga je geen spijt van krijgen is een heerlijke alleskunner.

    En misschien zien we je bij de ALV op 20 Maart.

  • 1 februari 2022 om 15:11

    Welkom bij de club Arjen,

    Eenzelfde XT660Z gehad, blijft mooi die kleurstelling (al vind ik de witte tank van 2008 -2009 met speedblox toch stiekem de mooiste).

    Plezier hier.

  • 1 februari 2022 om 17:11

    Ik heb een vraag: is het de moeite (en geld) waard om een set progressieve  Hyperpro veren op de XT660ZA te laten monteren? Mij viel op dat dit model beduidend minder veerweg heeft dan de versies zonder ABS. Ik ga en wil er wél onverhard mee kunnen rijden incl. bagage en vrees dan dat de vering snel door kan slaan. Ik heb gezocht in het forum op [Hyperpro] en wat gevonden maar niet specifiek voor mijn 2013-model. Wat is wijsheid? Tips en tricks zeer welkom deze maand!

    'glimmende kant boven!'

  • 12 februari 2022 om 11:43

    hoi Arjen,

    ik zou het niet weten van de vering,ik had een hulco achter veer die kapot was en nu een hagon gemonteerd.best hard.maar gaat goed.

    ik geloof ook niet dat je een 1992 motor met een 2013 motorfiets helemaal met elkaar kunt vergelijken.maar dat is mijn idee.

     

  • 14 februari 2022 om 22:31

    Ik heb een vraag: is het de moeite (en geld) waard om een set progressieve Hyperpro veren op de XT660ZA te laten monteren? Mij viel op dat dit model beduidend minder veerweg heeft dan de versies zonder ABS. Ik ga en wil er wél onverhard mee kunnen rijden incl. bagage en vrees dan dat de vering snel door kan slaan. Ik heb gezocht in het forum op [Hyperpro] en wat gevonden maar niet specifiek voor mijn 2013-model. Wat is wijsheid? Tips en tricks zeer welkom deze maand!

    Op mijn xt660z had ik Hyperpro veren, mijn advies doen. Achterdemper zou ik geheel vervangen voor één van Hyperpro, die is namelijk helemaal verstelbaar. Ik heb toen eerst alleen de veer gehad maar toch later de hele demper en die beviel beter.

     

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door Philip.
  • 14 februari 2022 om 23:52

    Dank voor reacties: ik heb de knoop doorgehakt en een set hyperpro veren V/A online gekocht. Deze laat ik monteren door mijn garage op de motor-in-winterslaap zodat ik het seizoen in maart met een (ver)nieuwde motor kan starten. Ik beschouw het als een diepte-investering. Mijn positieve ervaringen met technoflex progressieve voorvork vering op een Africa Twin hoop ik met de Tenere ook te krijgen. De achtervering laat ik nu ook vervangen vanwege de verwachte zware belasting als ik met de (gevulde) zijkoffers langere afstanden rijd over slechte wegen. De schokdemper kan ik eventueel op termijn vervangen.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door XTZ690 Arjen.

    'glimmende kant boven!'