• 18 juli 2019 om 20:11

    Hoi allemaal!

    Wil graag even een kleine uitdaging aan jullie voorleggen.

    Ik ben vandaag begonnen de uitlaatdemper van mijn 3AJ te vervangen. Simpel klusje, dacht ik zo. Mooie originele demper gehaald bij Leo in Vaassen. Alleen de gatenkaas die er nu op zit is een aftermarket Sebring. Het lijkt erop dat de uitlaat bocht (welke op zich nog wel goed is) is ingekort. Ik vermoed vanwege een deel van de constructie van het kofferrek, want die zit ook in de weg als ik de originele demper wil monteren.

    Korte versie: ik kom een stuk uitlaat tekort tussen de demper en de uitlaat bocht.

    Is hier een soort pasbus voor? Of ontkom ik er niet aan om ook een “nieuwe” uitlaatbocht te kopen? Of is er nog een plan C?

    De constructie van het kofferrek kan ik wel aanpassen, dat komt wel goed.

    Alvast bedankt voor alle tips, adviezen en suggesties!

    Groetjes Barbera

    Originele demper tot aan spatbord

    Sebring uitlaatdemper

  • 19 juli 2019 om 13:29

    Heb  je al eens bij  Jos en/of Jonathan geinformeerd?  Daar zijn in de loop der tijden zoveel tenere’s door de handen gegaan… Die hebben misschien nog wel een originele  bocht voor je liggen.

    dat lijkt me de meest simpele en doeltreffende oplossing.

  • 19 juli 2019 om 14:07

    Vreemd dat je kofferrek in de weg zit.

    Is je kofferrek wel origineel voor een 3aj of een aangepast zelfbouw ding?

    Als je demper op de originele punten vastzit aan je frame dan kan je wel een koppelstuk gebruiken.

    Bij de betere automaterialen zaken liggen die meestal wel op het schap.

  • 19 juli 2019 om 16:12

    Het is het achterste steuntje wat het linker en rechter deel van het rek met elkaar verbindt, dat in de weg zit. Deze even gedemonteerd. Dan past de originele demper iig op zijn plek. Of het rek van origine voor deze motor bedoeld is, durf ik niet te zeggen.

    Ik ga eens op zoek naar een koppelstuk. Lijkt me vooralsnog de goedkoopste oplossing.

  • 19 juli 2019 om 16:27

    Kom maar een setje originele niet-ingekorte voorbochten halen.

  • 19 juli 2019 om 20:17

    Kom maar een setje originele niet-ingekorte voorbochten halen.

    Top! Thanks Fred! Ik stuur je even een appje.