• 10 juli 2020 om 12:02

    Daar heb je ‘m, mijn eerste vraag!

    In verband met een Dirty Roads vakantie in de Alpen in september ben ik wat opties aan het verkennen om de kans om lek te rijden te verkleinen. Nu heb ik na een tip van een ander forum een dikkere cross binnenband gekocht voor achter, deze wil ik zelf gaan plaatsten

    Gaat dit passen denken jullie en kan ik dit zonder probleem zomaar monteren? (op een andere bandenwebsite werd vermeld dat deze binnenbanden niet geschikt zijn voor de snelweg?

     

  • 11 juli 2020 om 02:04

    Hoi Gerrit, welkom bij de club.

    Ik heb ook zo dikke binnenbanden en rij er soms ook stukken wat hoogere snelheid op de snelweg. Tot nu niks gebeurt, maar kan natuurlijk ook mis gaan. Maar dat kan ook met dunne binnenbanden;)

    Monteeren, als je het nog nooit zelf gedaan hebt, zit zeker iemand in je buurt die kan helpen. Zal wel passen.

  • 11 juli 2020 om 09:24

    Ja hoor dat past net de grootste maat op de doos is 150/70 en die zit op de 700.

    Ik zou me geen zorgen maken over snelweg..dat gaat prima

     

    gr Dennis

    p.s. welkom bij de club nog

  • 11 juli 2020 om 12:44

    Helpen niet tegen dit soort dingen.

    Dikke binnenbanden helpen niet tegen dit soort dingen.

  • 13 juli 2020 om 09:20

    Het enige dat helpt tegen lekke banden zijn worsten (bib mousse in het Frans)

    Als ik het me goed herinner heeft Rally Bike Center in Lochem goeie gebruikte ex Dakar voor weinig.

  • 13 juli 2020 om 10:02

    Wat is eigenlijk het nut van dikke binnenbanden?

  • 13 juli 2020 om 12:20

    Dan is je achterwiel zwaarder en heb je meer vliegwielwerking dus je motor reageert trager op het gas en remt moeilijker af.

    Zoals Jan al aangaf merkt de spijker geen verschil.

    Een slangebeet (zachte band op een steen zodat je velg twee gaatjes maakt) krijg je wel iets minder gauw met een dikke biba. Maar dat is meestal voor en niet achter. Behalve als je een betonnen brugbakrand neemt met 90 km per uur, toch Jona en Jouke?

  • 13 juli 2020 om 14:03

    Daar helpt zelfs geen mousse tegen.

  • 13 juli 2020 om 18:59

    Heidenau 18F cross binnenband te koop!

     

    Veel geleerd weer,..

     

    Bedankt voor alle reacties!

  • 13 juli 2020 om 22:16

    Voor 10€ neem ik hem graag:-)

  • 14 juli 2020 om 20:14

    Hi Ekko, ik heb er 30 voor betaald. Voor 25 mag je ‘m hebben

     

  • 15 juli 2020 om 18:04

    Dankje, maar ik heb hem op moment niet echt nodig. Misschien iemand anders.

  • 16 juli 2020 om 10:16

    Re op 10/7/’20, 12:02.

    Hans (welkom nog), snap dat je de aandacht op de Heidenau probeert te vestigen, maar je komt er niet onderuit: Nog net zichtbaar onderaan foto 1: 1x links en 1x rechts.. Mooie pantoffels!

  • 19 juli 2020 om 10:09

    Hi Frank, Gerrit is mijn naam! De sloffen inderdaad! The best money can buy! Aanrader voor je Sinterklaas verlanglijstje