• 4 juli 2018 om 10:19

Gratis af te halen: mijn Yamaha XT600Z Ténéré 1VJ uit 1987. Wel zelf even naar huis rijden vanuit Ulaanbaatar, Mongolië.

Yamaha XT600Z Ténéré 1VJ uit 1987

Ik wilde hem eigenlijk vanuit Mongolië op de trein zetten, maar dat gaat meer kosten dan waarvoor ik hem in Nederland kan verkopen. Dus je mag hem voor niets van me hebben, mits je hem zelf vanuit Ulaanbaatar naar huis rijdt. In voor een avontuurtje?

Hij komt trouwens met een hele lading reserveonderdelen, zowel in Nederland als in Mongolië. PM me voor details.

• 9 juli 2018 om 11:28

Heb je een Carnet nodig in Mongolië ?

• 9 juli 2018 om 16:29

Heb je een Carnet nodig in Mongolië ?

Nee, gelukkig niet. Dan werd het allemaal een stuk lastiger. Ze werken wel met een papiertje met een stempel wanneer je het land in en uit gaat, maar niet zo streng als een carnet. Blijkbaar in het verleden veel Mongol Rally-wrakken gehad die zich opstapelden.

• 12 juli 2018 om 15:46

Moet je de motor wel eerst op je naam zetten anders kom je Rusland niet door.

• 14 juli 2018 om 15:36

Moet je de motor wel eerst op je naam zetten anders kom je Rusland niet door.

Ik weet niet of het niet kan, maar het wordt wel lastiger aan de grens inderdaad. Gelukkig kan overschrijven tegenwoordig online: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/motor/kopen/online-voertuig-overschrijven